تاریخ انتشار: شنبه 17 آذر 1397
یک ایمنی درمانی ترکیبی، موثر برای مقابله با لنفومای هاجکین مقاوم

  یک ایمنی درمانی ترکیبی، موثر برای مقابله با لنفومای هاجکین مقاوم

ترکیبی جدید از سه دارو که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند در تخریب سلول های سرطانی در 95 درصد بیماران مبتلا به لنفومای هاجکین مقاوم موثر بوده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه جدیدی که در نشست سالیانه انجمن خون شناسی آمریکا در سن دیگو ارائه شده است محققین نشان داده اند که تزریق ترکیب ipilimumab با نام تجاری Yervoy، nivolumab با نام تجاری Opdivo و brentuximab vedotin با نام تجاری Adcentris به طور بی خطری اندازه تومور و پراکنش سرطان را در 18 بیمار از 19 بیماری که مورد تزریق قرار گرفته بودند کاهش داد و 16 بیمار تقریبا به طور کامل علایمی از بیماری را نشان ندادند و هیچ گونه علایمی از تومور در آن ها وجود نداشت و دچار بهبودی کامل شدند. این درمان سه گانه به خوبی بوسیله بیماران تحمل شده است و عوارض جانبی خفیفی از نوع جوش های پوستی، اسهال و سر گیجه را نشان داده است که مدتی بعد از تزریق این علایم نیز برطرف گردیده اند. این درمان سه گانه در حالی برای این بیماران موثر بوده است که این افراد پیش از این مورد شیمی درمانی استاندارد یا پیوند سلول های بنیادی نیز قرار گرفته بودند اما موفقیتی در درمان آن ها بدست نیامده بود.

نتایج این مطالعه امیدوار کننده بوده است و حاکی از پتانسیل این ایمنی درمانی ترکیبی در بهبود شرایط بیماران مبتلا به لنفومای هاجکین دارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه