تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 04 دی 1397
بهترین مقالات سال 2018 در Medicalxpress- بخش اول

  بهترین مقالات سال 2018 در Medicalxpress- بخش اول

در این خبر به برخی از برترین مقالاتی که در سال 2018 در Medicalxpress منتشر شده می پردازیم.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سالی که گذشت، سالی خوب برای علوم پزشکی بود و تیمی از محققین مرکز پزشکی بیمارستان کودکان سین سیناتی گزارش کردند که ویروس اپستین- بار(Epstein-Barr) می تواند با هفت بیماری خطرناک مرتبط باشد. این ویروس می تواند منجر به منونوکلئوزیز، لوپوس سیستمیک، اریتروماتوز، مولتیپل اسکلروزیس، آرتریت روماتوئید، آرتریت آدیوپاتیک، بیماری التهابی روده، بیماری سلیاک و دیابت نوع یک باشد.

تیمی از محققین دانشگاه میلان ایتالیا نیز نشان دادند که ورزش های پا و تقویت پاها می تواند برای سلامت مغز و سیستم عصبی مفید باشد. در این مطالعه که روی موش صورت گرفته بود، محققین دریافتند که محدود کردن حرکات پاهای جانور برای یک دوره 28 روزه منجر به کاهش تعداد سلول های بنیادی عصبی تا 70 درصد می شود و نورون های این جانوران به نورون های کاملا بالغ تبدیل نمی شوند.

محققین دانشگاه ردینگ نیز نشان داده اند که کودکان دو زبانه که در خانه به زبان بومی خودشان صحبت می کنند در مقایسه با آن هایی که تنها به یک زبان صحبت می کنند از هوش بالاتری برخوردار هستند. آن ها دریافتند که کودکان ترکی که در مدرسه به یک زبان صحبت می کنند و در خانه با زبان دیگری صحبت می کنند تست های IQ را بهتر جواب می دهند.

محققین دانشکده پزشکی استنفورد نیز اعلام کرده اند که واکسن سرطانی را تولید کرده اند که می تواند تومورها را در موش ها حذف کند. تزریق مقادیر اندکی از عوامل تحریک کننده ایمنی به طور مستقیم به تومورهای جامد منجر به حمله سیستم ایمنی به تومورها و حذف آن ها می شود. این واکسن حتی می تواند سلول هایی که متاستاز کرده و هنوز توموری تشکیل نداده اند را نیز حذف کند.

هم چنین، تیمی مرکب از محققین دانشگاه ابردین و آکادمی علوم چین نیز اعلام کرده است که مصرف چربی تنها دلیل اضافه وزن است. در این مطالعه که روی موش صورت گرفت، آن ها دریافتند که مصرف قند و کربوهیدرات به هر میزانی منجر به اضافه وزن در این جانوران نمی شود.

ادامه دارد...

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه