تاریخ انتشار: شنبه 04 اسفند 1397
ماده جدیدی که می تواند گرافت های استخوانی را بهبود ببخشد

  ماده جدیدی که می تواند گرافت های استخوانی را بهبود ببخشد

برای آسیب ها و مشکلات استخوانی پیچیده ای که نیاز به گرافت های استخوانی دارند، بهترین تکنیک در دسترس شامل بدست آوردن استخوان اتولوگ و ایمپلنت کردن مجدد آن ها به جایگاه آسیب برای رشد مجدد است. با این حال، از آن جایی که این فرایند تهاجمی است و منبع محدودی از استخوان اهدایی وجود دارد، توجهات به سمت مواد سنتتیک جلب شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین برای اولین بار گزارش کرده اند که از پلی(تیوکتال اورتان)(PTKUR) به عنوان یک گرافت اتولوگ در مدل خرگوشی بازسازی استخوان استفاده کرده اند. در این مطالعه که تحت عنوان"" در مجله معتبر Tissue Engineering به چاپ رسیده است، محققین نشان دادند که PTKUR قدرتی قابل مقایسه با استخوان طبیعی را نشان می دهد و این قابلیت را دارد که شبیه با سیمان استخوانی مدیریت و دست ورزی شود. از همه مهم تر این که PTKUR موجب می شود که مقدار مواد اتوگرافت تا نزدیک به 50 درصد کاهش یابد و این در حالی است که این امر هیچ خللی در بهبودی استخوان ایجاد نمی کند.

این مقاله یک اتوگرافت مبتنی بر زیست مواد جدید را ارائه می دهد که می تواند برای درمان نواقص استخوانی بزرگ استفاده شود و ممکن است نیاز به استفاده از پیوندهای استخوانی اتولوگ را مرتفع سازد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه