تاریخ انتشار: شنبه 18 خرداد 1398
زوجینی که می خواند از IVF استفاده کنند چه چیزی را باید بدانند؟

  زوجینی که می خواند از IVF استفاده کنند چه چیزی را باید بدانند؟

لقاح آزمایشگاهی(IVF) به طور گسترده ای در آمریکا برای کمک به زوجین نابارور مورد استفاده قرار می گیرد. اما مطالبی وجود دارد که والدین قبل از استفاده از IVF‌باید بدانند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، فاکتورهای بسیاری می توانند موفقیت IVF را به خطر بیاندازند اما بسیاری افراد از این دید به IVF‌ نگاه می کنند که استفاده از این تکنیک می تواند هر موقع که آن ها بخواهند باردار شدن و بچه دار شدن شان را تضمین کند.

برای زنانی که از تخمک های خودشان استفاده می کنند، نرخ موفقیت در اوایل دهه 40 زندگی شان تقریبا 15 درصد و در میانه دهه چهل کمتر از 5 درصد است. این بدین معنی نیست که IVF برای آن ها گزینه مناسبی نیست اما بدین معنی است که نرخ موفقیت به میزان زیادی به سن بستگی دارد.

علاوه براین، نرخ موفقیت IVF به میزان زیادی به کلینیک متولی این امر بستگی دارد و به همین دلیل باید آمار مربوط به این کلینیک ها به صورت ثبت شده در مراکز کنترل و پیشگیری که در کشورهای مختلف وجود دارند ثبت شده باشد تا افراد بتوانند بر مبنای این اطلاعات در مورد استفاده از این IVF‌در کلینیک مذکور تصمیم گیری کنند. دو سوال بسیار شایعی که زوج ها در زمان تصمیم گیری برای IVF‌می پرسند این است که شانس آن ها برای داشتن چندین فرزند چقدر است و این که آیا این تکنیک برای آن ها مشکلی ایجاد نمی کند؟ این تصور وجود دارد که هر نوع روش کمک باروری منجر به تولید چندین بچه طی یک بار بارداری می شود. با استفاده از IVF در یک زمان تنها یک جنین منتقل می شود، مگر این که جنین به طور طبیعی شکافته شده و دو قلو یا بیشتر را تولید کند. در مورد بروز عارضه برای مادر نیز باید گفت که اغلب مادران زمانی که برای رشد فولیکول هایشان مورد هورمون درمانی قرار می گیرند، دو هفته سخت را پیش رو خواهند داشت و علایم آزار دهنده ای را تجربه می کنند اما در ادامه این فرایند برای آن ها راحت تر خواهد بود.

در مجموع می توان گفت که IVF یک تکنولوژی قوی است که به بسیاری از زوجین شانس باردار شدن را می دهد اما مانند سفری می ماند که افراد قبل از شروع آن باید از آمادگی لازم برخوردار باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه