تاریخ انتشار: شنبه 12 مرداد 1398
شناسایی سلول های مورد نیاز برای تکوین رحم سالم

  شناسایی سلول های مورد نیاز برای تکوین رحم سالم

اطلاعات در مورد فرایندهای زیستی دخیل در تکوین رحم برای درک سلامت و باروری رحم مهم است. تیمی از محققین در بیمارستان عمومی ماساچوست دیدگاه های مهمی را در مورد نوع سلولی که برای تشکیل رحم دارای عملکرد حیاتی است، ارائه داده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این سلول ها بوسیله بیان Misr2+ مشخص می شوند که گیرنده ماده مهار کننده مولرین(MIS) است که بوسیله بیضه جنین های نر و برای مهار بلوغ ساختارهایی که به اندام های تولید مثلی ماده تبدیل می شوند، ترشح می شود. در حالی که سلول های Misr2+ ها نقش مهمی را در مهار تشکیل رحم در نرها بازی می کنند، محققین دریافته اند که این سلول ها به طور فعال در تشکیل رحم جنس ماده نیز نقش دارند.

در این مطالعه جدید محققین در بیمارستان عمومی ماساچوست دریافته اند که در جنس ماده سلول ها به بیان گیرنده برای MIS ادامه می دهند و دوره تمایز جنسی را در موش، رت و انسان پشت سر می گذارند. علاوه بر این به نظر می رسد که این سلول ها حتی بعد از تولد نیز به صورت حساس به MIS باقی می مانند.

تیمار جوندگان با MIS طی هفته اول بعد از تولد موجب اختلال در تکوین رحم و در نتیجه ناباروری جانور در ادامه زندگی می شوند. این یافته ها نشان می دهد که دوره پاسخ به سیگنال های تمایز جنسی در پستانداران ممکن است به اندازه ای که در گذشته تصور می شد، محدودیت نداشته باشد.

در مجموع این مطالعه نشان داده است که سلول های Misr2+ شمار زیادی از سیگنال های مهم را تولید می کنند که اختلال در آن ها منجر به تکوین غیر طبیعی رحم می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه