تاریخ انتشار: شنبه 13 مهر 1398
تولید روده مصنوعی برای کمک به بیمارانی که مبتلا به سندرم روده کوتاه هستند

  تولید روده مصنوعی برای کمک به بیمارانی که مبتلا به سندرم روده کوتاه هستند

سندرم روده کوتاه یک مشکل ناتوان کننده با گزینه های درمانی اندک است و این گزینه های اندک نیز کارایی محدودی دارند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، پیشرفت های اخیر در زمینه مهندسی بافت و پزشکی بازساختی با هدف نهایی تولید روده های مصنوعی این پتانسیل را ایجاد کرده است که می توان درمانی برای این بیماری پیدا کرد.

در تلاش برای رسیدن به این هدف، محققین داربست های مصنوعی را تولید کرده اند که معماری و ساختار روده کوچک طبیعی را تداعی می کند و حتی دارای پرز است. این داربست می تواند با سلول های اپی تلیالی روده تلفیق شود و با موفقیت به موش پیوند شود این در حالی است که یکپارچگی ساختاری اش را حفظ می کند.

این محققین دانشگاه جان هاپکینز به سرپرستی دکتر دیوید هاکام از پلی گلیسرول سباکات برای ساخت داربست استفاده کردند و نشان دادند که آن ها دارای ویژگی های مکانیکی مشابه با روده طبیعی هستند، می توانند محیط گوارشی را کنترل کنند و به درون سلول های اپی تلیالی نفوذ کرده و یک روده دارای عملکرد را ایجاد کنند.

به عقیده دکتر هاکام این روده مهندسی شده نه تنها می تواند برخی از مشکلات را برای بیمارانی که از مشکلات روده ای رنج می برند حل کند، بلکه می تواند در آینده ای نزدیک مدلی مناسب برای مطالعات پایه گوارشی و غربالگری های دارویی باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه