تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 آبان 1398
چگونه بدن با سالمونلا مقابله می کند

  چگونه بدن با سالمونلا مقابله می کند

پژوهشی جدید از محققین دانشگاه East Anglia نشان می دهد که چگونه بدن انسان پاسخ اضطراری خود به آلودگی سالمونلا را تقویت می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، در این مطالعه جدید محققین نشان داده اند که چگونه سلول های بنیادی خونی در اولین ساعات آلودگی به سالمونلا به آن پاسخ می دهند و این امر از طریق کسب انرژی از سلول های پشتیبان موجود در مغز استخوان اتفاق می افتد.

سالمونلا یکی از شایع ترین دلایل مسمومیت های غذایی در سراسر دنیا هستند و علایم آن شامل اسهال، استفراغ، دردهای شکمی و تب می باشد. اغلب افراد بدون نیاز به درمان خوب می شوند اما کودکان جوان، پیرمردان و کسانی که سیستم ایمنی شان به خوبی کار نمی کند ممکن است علایم شدیدتری را تجربه می کنند و حتی ممکن است دچار مرگ شوند. در تلاش برای شناسایی نحوه پاسخ دهی سیستم ایمنی به آلودگی به باکتری سالمونلا، محققین به مطالعه میتوکندری های سلولی پرداختند. آن ها پاسخ ایمنی به آلودگی سالمونلا را با استفاده از خون و سلول های مغز استخوان اهدا شده بوسیله بیماران آنالیز کردند. آن ها حرکت میتوکندری ها بین انواع مختلف سلول ها را با استفاده از میکروسکوپ های تخصصی و آنالیز DNA بررسی کردند. نتایج نشان داد که در مغز استخوان یعنی جایی که سلول های خونی ساخته می شوند، سلول های استرومایی پشتیبان مجبور به انتقال میتوکندری هایشان به سلول های بنیادی خونی همسایه می شود. این سلول های پشتیبان به طور موثری سلول های بنیادی را شارژ می کنند و آن ها را مجبور به ساختن میلیون ها سلول سفید خونی مبارزه کننده با باکتری می کنند. این مطالعه برای اولین بار نشان می دهد که خون و سیستم ایمنی چگونه موفق به پاسخ سریع به عفونت می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه