تاریخ انتشار: شنبه 22 تیر 1392
ابداع روش ارزان قیمت IVF

  ابداع روش ارزان قیمت IVF

روش جدید و ارزان قیمت IVF که در دانشگاه Colorado ابداع شده به طور موفقیت آمیزی در آزمایشات کلینیکی انسانی در بلژیک انجام شده ،ممکن است به هزاران زوج نابارور در کشورهای در حال توسعه و فقیر کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مطالعه انجام شده نشان داده است که روش ارزان قیمت IVF برا ی کشورهای در حال توسعه و فقیر آسان و موثر است و نرخ تولد به کمک آن مشابه روش های مرسوم IVF می باشد. به گفته محققان بدین ترتیب  درمان ناباروری درسراسر جهان ممکن است قابل دسترس شود.

این تیم تحقیقاتی نشان داده است که روش IVF می تواند به طور قابل توجهی تسهیل شود و منجر به نتایج موفقیت آمیزی شود که قابل مقایسه با روش های گران است. هزینه تخمین زده شده برای سیستم آزمایشگاهی ساده شده 15-10 درصد روش های IVF کنونی است. این گروه تخمین می زنند که یک چرخه IVF با این روش می تواند حدود 250 دلار هزینه در برداشته باشد. ناباروری  درزنانی که در کشورها ی در حال توسعه زندگی می کنند می تواند توسط عوامل متعددی ایجاد شود نظیر بسته شدن لوله ها ی فالوپ ، اندوسیتوز و اختلال در تشکیل تخمک. از زمان ابداع روش های IVF پنج میلیون کودک متولد شده به کمک این روش ها در کشورهای توسعه یافته به دنیا آمده اند. مطالعه انجام شده بخشی از یک پروژه بین المللی است که هدف آن بالا بردن آگاهی زوج های بدون فرزند در کشورهای فقیر و ایجاد مراقبت ها ی ناباروری قابل دسترس برای نسبت بزرگی از جمعیت جهان بوده است.

از آن جایی که سیستم ابداع شده بسیار ساده و کم حجم بوده و نیاز به زیر ساخت های گران قیمت و پیچیده که در کشورهای توسعه یافته از آن ها استفاده می شود ندارد، به راحتی قابل حمل است.در این سیستم جدید از ترکیبات ارزان قیمت استفاده می شود  و نیازی به ریزپردازنده هایی که در کنترل انکوباتورها به کار می روند نیست. سیستم بسته بوده و اتمسفر مورد نیاز برا ی لقاح طبیعی و رشد جنین با مواد ارزان قیمت نظیر جوش شیرین و اسید سیتریک فراهم می شود. در واقع سیستم متشکل از دو لوله شیشه ای در بسته می باشد که دریکی درصد خاصی از گاز دی اکسیدکربن تولید می شود و در دیگری محیط کشت قرار دارد و تخمک ها واسپرم به کمک سرنگ به  شیشه دوم انتقال داده می شود. تاکنون 12 کودک سالم با این روش به دنیا آمده اند. مطالعه از سال 2012 بر روی بیمارانی که کمتر از 36 سال داشته اند با هشت تخمک آغاز شده و در روز سوم کیفیت جنین تشکیل شده بررسی شده است.

علاوه بر مزایای این سیستم در به کارگیری آن در سراسر جهان، از آن می توان در مورد گونه های در حال انقراض نیز سود جست.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه