تاریخ انتشار: پنجشنبه 28 فروردین 1399
استفاده از رزونانس مغناطیس در درمان ناباروری

  استفاده از رزونانس مغناطیس در درمان ناباروری

کمپانی Annaida یک سیستم رزونانس مغناطیس تولید کرده است که می تواند شیمی درون کوچک ترین موجودات زنده را شناسایی کند. کاربرد اولیه این فناوری می تواند در درمان ناباروری باشد که این امر از طریق ارزیابی زنده مانی جنین ها قبل از لانه گزینی باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، وقتی هدف درمان ناباروری باشد، انتخاب جنین های زنده می تواند بسیار مهم باشد و تفاوت ها را رقم بزند. پیش از این محققین توانسته اند موفولوژی یا ریخت موجودات کوچک و هم چنین ساختار ژنتیکی آن ها را ارزیابی کنند اما تاکنون راهی برای تعیین شیمی درون این موجود نبوده است. با درک این مهم می توان اطلاعات ارزشمندی را در زمینه شیمی درونی این موجودات بدست آورد و پیش بینی درستی از سلامت تکوینی موجود داشت.

کمپانی Annaida که از اسپین آف های دانشگاه EPFL است، سیستمی موسوم به Embryospin را تولید کرده است که سنسور جدیدی است که ظرف کمتر از یک ساعت به بیمارستان ها و پزشکان اجازه پیش بینی زنده مانی جنین را می دهد و در نتیجه شانس موفقیت جنین های انتقالی در لقاح آزمایشگاهی یا IVF را افزایش می دهد.

در کارآزمایی های اولیه، محققین حساسیت فوق العاده این سیستم در تشخیص ترکیب شیمیایی موجودات کوچک را نشان داده اند. اخیرا محققین این فناوری را روی امبروئیدها یا شبه جنین های بدست آمده از سلول های بنیادی موشی نیز  تست کرده اند و اطلاعات جامعی در مورد وجود لیپیدها و متابولیت ها موجود در جنین بدست آورده اند.

می توان EmbryoSpin را یک سیستم قوی و مطمئن و با استفاده آسان برای کاربرد در درمان ناباروری دانست.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه