تاریخ انتشار: دوشنبه 05 خرداد 1399
یک بازه حیاتی برای عفونت مجدد به HIV بعد از پیوند سلول های بنیادی

  یک بازه حیاتی برای عفونت مجدد به HIV بعد از پیوند سلول های بنیادی

برخی از افراد مبتلا به HIV نیاز به پیوند سلول های بنیادی آلوژن به منظور درمان انواع مختلف سرطان های خون دارند. اغلب سلول های ایمنی بیماران طی این پیوند حذف می شوند و در ادامه سلول های بنیادی مشتق از اهدا کننده سالم برای جایگزینی مغز استخوان آسیب دیده بیمار و احیای سیستم ایمنی آن ها استفاده می شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، در اولین هفته های بعد از پیوند سلول های بنیادی آلوژن، سلول های CD4+T(سلول های کمکی) قویا فعال می شوند. این فعال سازی می تواند فعال شدن مجدد ویروس ایدز را افزایش دهد و تکثیر بیشتر ویروس در سلول های CD4+ T  اهدایی شود.

دکتر ابرهارد و همکارانش در انستیتو پاستور دریافته است که پاسخ های سلول های T اختصاصی و جدید به پروتئین های HIV مشتق از سلول های اهدایی بعد از این بازه زمانی ایجاد می شود و این نشان می دهد که سلول های اهدایی طی تکثیرشان در تماس با ویروس ایدز قرار گرفته اند و برای واکنش دادن به آن آموزش دیده اند. این امر حاکی از وجود یک بازه زمانی آسیب پذیری است که طی آن آلودگی سلول های اهدایی می تواند رخ دهد.

این نتایج در ترکیب با نتایج مطالعات گذشته نشان دهنده یک نقطه ضعف است که ممکن است توضیح دهد چرا پیوند سلول های بنیادی آلوژن ممکن است به طور کامل ویروس را از بدن حذف نکند، هر چند کاهش قابل توجهی در تعداد سلول های آلوده رخ می دهد. ممکن است برای کنترل آلودگی به HIV در افراد مبتلا به ایدز و بعد از پیوند سلول های بنیادی آلوژن ایمنی درمانی یا ژن درمانی های بیشتر مورد نیاز باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه