تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 03 تیر 1399
شناسایی رویکردی جدید برای درمان سرطان روده

  شناسایی رویکردی جدید برای درمان سرطان روده

پژوهشی جدید در دانشگاه وین، سلول های پانت بیان کننده Ido1 را هدف مناسبی برای درمان سرطان روده معرفی کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سلول های سرطانی دارای مکانیسم های پیشرفته ای هستند که به آن ها اجازه می دهد که بوسیله سیستم ایمنی بدن تشخیص داده نشوند و در نتیجه تخریب نشوند. این مکانیسم ها فعالیت ایمنی همورال و بواسطه سلولی را در بافت پیوندی پیرامونی(استروما) محدود می کنند و در نتیجه سرطان ها را به درمان مقاوم می سازند. به همین دلیل حساس کردن سلول های سرطانی به حمله ایمنی یک استراتژی مهم در تضمین موفقیت ایمنی درمانی است، اما در مورد مکانیسم هایی که به موجب آن ها سرطان ها از سیستم ایمنی فرار می کنند اطلاعات اندکی موجود است.

سلول های پانت را سلول های غده ای نواحی معدی روده ای نیز می نامند و این سلول ها از تقسیم سلول های بنیادی روده ای حمایت می کنند. پژوهشگران دانشگاه پزشکی وین، یک مکانیسم پیش از این ناشناخته دخیل در تکوین سرطان روده را شناسایی کر ده اند: میکروبیوم باکتریایی چک پوینت ایمنی Ido1 را در سلول های پانت فعال می کنند و به موجب آن مانع از التهاب روده ای می شوند.  این امر موجب ایجاد نواحی سرکوب ایمنی می شود که تومورهای روده ای در آن ها شکل می گیرد. سلول های پانت تنها در مجرای گوارشی وجود دارند و مانع از التهاب روده ای می شوند. این مطالعه سلول های پانت را یک هدف سلولی جدید برای درمان های مبتنی بر ایمنی علیه تومورهای روده ای معرفی کرده است. این مطالعه نشان داده است که Ido1، عملکرد سیستم ایمنی علیه سرطان روده را در نواحی از کریپت های(غارها) روده ای و تومورها که سلول های بنیادی وجود دارند، مهار می کند.

مطالعه تومورهای روده ای در مطالعات موشی نشان داد که Ido1 آنزیمی را کد می کند که متابولیت kynurenine را تولید می کند. این متابولیت پاسخ ایمنی را در تومورها سرکوب می کند و به موجب آن رشد تومورها را افزایش می دهد. در گام بعدی مشخص شد که بیان Ido1 در سلول های پانت بوسیله برهمکنش میکروبیوم باکتریایی تحریک می شود. در واقع با توجه به این مطالعه، میکروبیوم باکتریایی چک پوینت ایمنی Ido1 را در سلول های پانت القا می کند و به موجب آن التهاب روده ای موضعی را مهار می کند و همین امر موجب ایجاد نواحی از انظر ایمنی سرکوب شده ای می شود که تومورهای روده ای در آن ها شکل می گیرد. به نظر می رسد که سلول های پانت بیان کننده Ido1 یک هدف سلولی برای ایمنی درمانی تومورهای روده ای هستند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه