تاریخ انتشار: چهارشنبه 09 مرداد 1392
ابداع ایمپلنت شیشه ای برای ترمیم استخوان

  ابداع ایمپلنت شیشه ای برای ترمیم استخوان

محققان دانشگاه Missouri امریکا نوعی ایمپلنت شیشه ای ساخته اند که می تواند روزی برای ترمیم استخوان ها ی آسیب دیده بازو وپا و دیگر قسمتهای بدن که وزن بدن را تحمل می کنند استفاده شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، برای اولین بار محققان نشان داده اند یک ایمپلنت شیشه ای محکم برای تحمل وزن و فشار ناشی از حرکات تکراری نظیر راه رفتن و بلند کردن وزنه ابداع نموده اند.  درمطالعات اخیر تیم تحقیقاتی گزارش کرده اند که درایمپلنت مذکور که به شکل داربست متخلخل است استخوان نفوذ کرده و رشد استخوان آغاز می شود. با این روش  که استحکام ایمپلنت  و رشد استخوان هر دو در نظر گرفته شده است امکانات جدیدی برا ی ترمیم استخوان به وجود می آید.

در حال حاضر مواد مصنوعی وجود ندارند که برای ترمیم ساختار استخوان مفید باشند. دو روش مرسوم در برای ترمیم آسیب ایجاد شده عبارتند از استفاده ازیک فلز متخلخل ( که کمکی به التیام استخوان نمی کند) و پیوند استخوان ( که از اجساد به دست می آید) . هر دو رو ش پرهزینه و خطرناکند.اما تکنیک جدید روشی ساده تراست . شیشه مورد استفاده اصطلاحا Bioactive است به این معنی که هنگام قرار گرفتن در بافت زنده واکنش نشان  داده و به مواد شبیه استخوان تبدیل می شود. محققان از این ایمپلنت برای  ترمیم قسمتی از استخوان جمجمه موش های آزمایشگاهی استفاده کرده اند. سپس چگونگی شکل گیری بافت استخوانی دراطراف ساختار مذکور ونیز رشد سریع استخوان را بررسی نموده اند. ایمپلنت مورد آزمایش خواص استحکامی مشابه با استخوان ها یcortical دارد. این استخوان ها در خارج از بدن قرار گرفته  و وزن بدن و نیز استرس های تکراری را متحمل می شوند و شامل استخوان های بازو و پا می باشند.

به گفته پژوهشگران گرچه ممکن است قویترین مواد موجود در جهان را دراختیار داشت ولی آن ها باید بتوانند موجب رشد استخوان در مدت زمان معقولی شوند. آن ها این مدت زمان را 6-3 ماه می دانند تا بازسازی استخوان آسیب دیده برای تحمل وزن بدن صورت گیرد.  آن ها دریافته اند که ایمپلنت شیشه ای bioactive این زمان را به 3 هفته می رساند. با این که استخوان جمجمه جز استخوان های cortical  نیست مطالعه بر روی این استخوان به منظور نشان دادن چگونگی عملکرد این نوع داربست بوده است . آن ها در حال حاضر در حال تحقیق در مورد به کارگیری ایمپلنت فوق  در استخوان ران موش های ازمایشگاهی می باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه