تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 31 تیر 1399
بافتی کوچک، ماموریتی بزرگ: تغییرات بافت قلبی در ماموریت های فضایی

  بافتی کوچک، ماموریتی بزرگ: تغییرات بافت قلبی در ماموریت های فضایی

در پژوهشی جدید محققین دانشگاه جان هاپکینز تصمیم دارند که بافت عضلانی قلب که درون یک چیپ بافتی با طراحی ویژه قرار گرفته است را به مدت یک ماه در محیط بدون جاذبه ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) بفرستند و مورد بررسی قرار دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این پروژه جدید به سرپرستی دکتر دئوک هو-کیم در دانشگاه جان هاپکینز با هدف یافتن اطلاعات جدید در مورد فرایندهای پیری و سلامتی قلبی صورت خواهد گرفت و تکوین درمان های جدید برای بیماری های عضلانی قلبی را تسهیل می کند.

محققین پیش از این دریافته اند قلب انسان در حین سفر فضایی دچار تغییراتی می شود که شبیه پیری تسریع شده است و امید می رود که کشت سلول های عضلانی قلبی درون این چیپ های طراخی شده بتواند به درک بهتر فرایند پیری کمک کند. از آن جایی که در حین سفر فضایی، ناهنجاری یا بدشکلی قلب فضانوردان رخ می دهد و این امر موجب کاهش عملکرد قلبی و هم چنین بی نظمی های ضربانی قلب می شود، محققین امیدوارند که انجام این مطالعه در ایستگاه فضایی بتواند اطلاعاتی نیز در راه مقابله با بیماری های قلبی ارائه دهد.

برای طراحی این چیپ، کیم و همکارانش از سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی(hiPSCs) برای رشد کاردیومیوسیت ها قلبی در چیپ بافتی مینیاتوری استفاده خواهند کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه