تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 مرداد 1399
نور آفتاب ظرف مدت 7 تا 14 دقیقه ویروس کرونا را می کشد

  نور آفتاب ظرف مدت 7 تا 14 دقیقه ویروس کرونا را می کشد

پژوهشی بوسیله دکتر شانا شومات و همکارانش در وزارت دفاع آمریکا نشان داده است که نور آفتاب شبیه سازی شده می تواند به طور موثری ویروس SARS-CoV-2 که مسئول پاندمی COVID-19 است را بکشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، ویروس SARS-CoV-2 مسئول پاندمی COVID-19 و مرگ هزاران نفر در سراسر دنیا بوده است. این ویروس بسیار مسری است و تحقیقات نشان  داده است که ماندگاری بسیار بالایی روی سطوح دارد و در نتیجه می تواند از طریق تماس از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

مطالعه ای جدید به بررسی اثر نور خورشید شبیه سازی شده روی حضور ویروس و دوامش روی سطوح و هم چنین کشت های سلولی پرداخته است. این مطالعه برای اولین بار نشان داده است که نور خورشید می تواند ویروس موجود روی سطوح را خیلی زود غیر فعال کند. در واقع همین می تواند دلیل ماندگاری ویروس روی سطوح بیرون از خانه و داخل خانه باشد. در این مطالعه محققین سلول های Vero را نیز در دمای 37 درجه سانتیگراد و 5 درصد دی اکسید کربن کشت دادند. محلول ویروسی آماده شده و سلول ها با آن تیمار شدند. نتایج نشان داد که بعد از 6 الی 8 دقیقه، ویروس روی سطوح غیر فعال می شود و این غیر فعال شدن در محیط کشت سلول های Vero تقریبا 14 دقیقه بود.

این مطالعه نشان داد که نور خورشید می تواند ویروس کرونا را خیلی زود غیر فعال کند. این اولین مطالعه ای است که اثر نور طبیعی خورشید روی ویروس SARS-CoV-2 را نشان داده است. به عقیده محققین انتقال ویروس روی سطوح در محیط های بیرونی که در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار دارند خیلی زود می تواند کاهش یابد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه