تاریخ انتشار: شنبه 25 مرداد 1399
اضافه وزن زنان باردار ممکن است در تکوین مغز نوزاد تداخل ایجاد کند

  اضافه وزن زنان باردار ممکن است در تکوین مغز نوزاد تداخل ایجاد کند

مطالعه¬ای جدید نشان می¬دهد که چاقی در مادران می¬تواند مانع از رشد مغز نوزادان در سه ماهه دوم بارداری شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، نتایج بررسی های محققین  دانشکده پزشکی NYU Grossman  نشان می دهد که شاخص توده بدنی بالا (BMI) ، که نشانگر چاقی است، به تغییرات در دو ناحیه مغز یعنی قشر جلوی مغز و انسولین قدامی مرتبط است. این مناطق در تصمیم­گیری و رفتار، اختلالاتی که قبلاً با اختلال کمبود توجه / بیش فعالی (ADHD) ، اوتیسم و پرخوری نقش مهمی دارند.

یافته­های این مطالعه که در آن 197 گروه از سلول­های عصبی متابولیکی فعال در مغز جنین را بررسی کردند، در مجله Child Psychology and Psychiatry منتشر شده است. محققان با استفاده از میلیون­ها محاسبه، براساس بیش از 19000 ارتباط احتمالی بین گروه­های عصبی، به 16 زیر گروه معنی دار تقسیم شدند. آنها فقط دو ناحیه از مغز را پیدا كردند كه اتصالات آنها به یکدیگر از نظر آماری به شدت با BMI مادر مرتبط است.

به گزارش دکتر توماسون، استاد دانشکده در گروه بهداشت جمعیت NYU Langone، یافته ها تأیید می­کنند که چاقی مادر ممکن است نقش موثری در رشد مغز جنین داشته باشد، و برخی از نگرانی­های بهداشتی، شناختی و متابولیکی مشاهده شده در کودکان متولد شده از مادرانی با BMI بالاتر را توضیح دهد. از آنجایی که نرخ چاقی در ایالات متحده و سایر کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه، در حال افزایش است، درک اهمیت این بیماری در رشد اولیه مغز مهمتر از همیشه است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه