تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 شهریور 1399
پلت فرمی که موجب درک بیشتر در مورد سرطان تخمدان می شود

  پلت فرمی که موجب درک بیشتر در مورد سرطان تخمدان می شود

یافته های مطالعه ای جدید در دانشگاه A&M تگزاس می تواند درک و رویکرد درمانی سرطان تخمدان را تغییر دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در پژوهشی جدید محققین دانشگاه A&M تگزاس بدنبال درک برهمکنش بین تومورهای سرطان تخمدان، عروق خونی و پلاکت ها بوده اند. آن ها دریافته اند که تومورها سدهای عروق خونی را می شکنند و بنابراین می توانند با سلول های خونی از جمله پلاکت ها ارتباط برقرار کنند. زمانی که این تومورها در تماس با پلاکت ها قرار می گیرند، می توانند متاستاز کنند و به سایر نقاط بدن پراکنده شده اند.

در حال حاضر، محققین دریافته اند که پلاکت ها یکی از شروع کننده های متاستاز سرطان تخمدان هستند اما نمی دانند که چه چیزی موجب برهمکنش بین این پلاکت ها و سلول های توموری می شود. در این پژوهش جدید محققین با استفاده از فناوری میکروفلوئیدیک نوعی Organs-on-a-chip موسوم به OvCa-Chip را برای سرطان تخمدان طراحی کرده اند تا بتوانند آن چه بین پلاکت ها و تومورهای تخمدانی اتفاق می افتد را نشان دهند. مشاهده برهمکنش بین عروق خونی و تومورها روی OvCa-Chip نتایج خارق العاده ای را رقم زد: به نظر می رسد که سلول های توموری با شکستن سد سلول های اندوتلیالی عروق موجبات برهمکنش بین تومور و پلاکت را فراهم می برند. در واقع با شکستن سد اندوتلیالی عروق، سلول های خونی و پلاکت ها به ریز محیط تومور وارد می شوند و می توانند به متاستاز تومور کمک کنند.

این مطالعه بر این باور است که می توان در تلاش برای مقابله با سرطان، داروهای ضد رگزایی را به همراه داروهای ضد سرطانی تجویز کرد و اثر آن روی برهمکنش بین سرطان و پلاکت را روی OvCa-Chip مشاهده نمود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه