تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 شهریور 1399
گزارشی از پیشرفت در تولید واکسن COVID-19

  گزارشی از پیشرفت در تولید واکسن COVID-19

دانشکده پزشکی CUNY و کمپانی TechnoVax(از پیشگامان تولید واکسن های جدید) اعلام کرده اند که همکاری آن ها منجر به حاصل شدن پیشرفت هایی در زمینه تولید واکسن COVID-19 شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دو مرکز ذرات شبه ویروسی(VLPs) از SARS-CoV-2 را تولید و مشخصه یابی کرده اند که از نظر اندازه، مورفولوژی(ریخت) و ترکیبات سطحی مقلدهای ساختاری ویروس طبیعی هستند اما فاقد مواد ژنتیکی ویروسی و عفونت زا هستند. این مشخصه های پلت فرم VLPs، آن را کاندیدای ایده الی برای تولید واکسن می سازد.

این فناوری دنباله موفقیت های بدست آمده با همین روش برای واکسن های ویروس پاپلیوماویروس انسانی(HPV) و ویروس هپاتیت B(HepB) است که در تحریک پاسخ ایمنی بسیار موثر و بی نهایت بی خطر نشان داده اند. این ذرات شبه ویروسی COVID-19 یا CV-19 VLPs در سوسپانسیون کشت سلول های انسانی تولید شده اند و تمام عناصر ساختاری کروناویروس جدید را دارا است و دارای یک مولکول اسپایک سطحی به طور منحصربفرد تغییر یافته است که ثبات، فراوانی و از همه مهتر ویژگی های ایمنوژنیک ضروری برای تولید واکسن بسیار موثر را دارا است.

به عقیده دکتر رضا خیاط از محققین اصلی این مطالعه، این نوآوری و تولید ذرات شبه ویروسی می تواند تکوین واکسن COVID-19 را به شدت تسریع کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه