تاریخ انتشار: یکشنبه 20 مرداد 1392
داروی جدید دیابت نوع یک

  داروی جدید دیابت نوع یک

طی آزمایشات کلینیکی نشان داده شده است داروی جدیدی برای حفظ سلول های بتا لوزالمعده که تولید کننده انسولین هستند در تقریبا نیمی از کسانی که به تازگی دیابت نوع یک آن تشخیص داده شده است می تواند موثر باشد. نتایج آزمایشات فاز دواین دارو در نشریه Diabetes ارائه شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دردیابت نوع یک، عملکرد غلط پاسخ های التهابی سیستم ایمنی،سلول های بتا را تولید کننده انسولین در پانکراس یا لوزالمعده می باشند از بین می برند. آزمایشات کلینیکی برای تعدیل این تخریب خود ایمنی در بیمارانی که دیابت نوع یک (T1D) در آن ها به تازگی شروع شده است موفقیت هایی را نشان داده است اما همه افراد به آن پاسخ نداده و طول مدت پاسخ  نیزمحدود بوده است. علت این که چرا برخی از بیماران بهتر به این دارو پاسخ می دهند و یا این که چرا درمان های ایمنی باعث بهبود طولانی مدت بیماری نمی شود هنوز ناشناخته است. مطالعات قبلی نشان داده است که یک دوره استفاده از داروی آنتی بادی مونوکلونال ضد CD3 به نام Teplizumab که بلافاصله بعد از تشخیص استفاده می شود، پاسخ های سلول بتا را به مدت یک سال بهبود می بخشد. اما بعد از آن پاسخ ها کاهش می یابد. در این آزمایشات جدید گروه تحقیقاتی به دنبال پاسخ به این سوال بوده اند که آیا استفاده دو دوره از دارو با فاصله یک ساله پاسخ بهتری را در بر خواهد داشت. Teplizumab توسط محققی به نا م Dr. Jeffrey Bluestone دردانشگاه کالیفرنیا ساخته شده است. پژوهشگران 53 بیمار را با این دارو نخست دو هفته بعد از تشخیص و مجددا بعد از یک سال درمان کرده اند. نتایج بسیار امیدوارکننده بوده است و از بین رفتن سلول های بتا بعد از دوسال بسیار کاهش یافته است . در واقع میزان کاهش در سال دوم به طور میانگین 75 درصد بالاتر از گروه کنترل بوده است. در 45 درصد بیماران نسبت به شرکت کنندگانی که درمان را دریافت نکرده بودند بهبودی سه برابر مشاهده شده است وبعد از دو سال آن ها 10 در صد پاسخ های سلول بتا را از دست داده اند. این بیماران نیاز کم تری به انسولین داشته و میزان قند خون آن ها بهتر کنترل می شود. پژوهشگران امیدوارند به زودی مرحله سوم آزمایشات را آغاز کنند که می تواند منجر به تائید دارو توسط FDA شود اما تنها برای بیمارانی که دیابت نوع یک آن ها به تازگی تشخیص داده شده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
دوشنبه, 27 بهمن,1393

ebrahim parsaei

با عرض سلام <br />لطفا اگر راهی برای دسترسی به این داروی جدید هست راهنمایی کنید .

دوشنبه, 27 بهمن,1393

ebrahim parsaei

با عرض ادب واحترام . <br />دختر 9 ساله ام حدود 2 ماه است که به دیابت نوع یک مبتلا شده وروزانه حدود 4بار باید انسولین تزریق کند . <br />چطور میتوانم این داروی جدید را تهیه کنم . <br />لطفا راهنمایی کنید . <br />با تشکر . <br />ابراهیم پارسا یی

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه