تاریخ انتشار: یکشنبه 20 مرداد 1392
استفاده ازاسپرم های منجمد شده برای IVF

  استفاده ازاسپرم های منجمد شده برای IVF

به گفته دانشمندان امریکایی اسپرم های منجمد شده مردانی که فاقد اسپرم در مایع semen خود می باشند به اندازه اسپرم های غیر منجمد به کار رفته در روش IVF، قابل استفاده می باشد. اسپرم ها با نمونه گیری مستقیم از بافت بیضه به دست می آیند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققان دریافته اند فاصله محل  گرفته شدن اسپرم از آزمایشگاهی که IVF در آن انجام می شود بر نتیجه بارداری تاثیر ندارد. یافته های حاصل از مطالعه که در نشریه plos one ارائه شده است ممکن است به مردانی که به علل مختلف نظیر ژنتیک، سرطان یا مشکلات بافت بیضه فاقد اسپرم در مایع semen می باشند کمک کند. این مردان بدون نمونه گیری، اسپرم کافی برای به کار گیری در روش IVF ندارند و نمونه برداری از بیضه درمردانی که دچار ناباروری می باشند اغلب اسپرم کافی برای استفاده در روشی که ICSI نامیده می شود و قسمتی از فرایند IVF است فراهم می کند. نمونه برداری یا biopsy شامل برداشت بافت از بیضه است که برای آزمایش اسپرم به کار می رود. اگر اسپرم یافت شد جدا شده و بلافاصله برای ICSI استفاده می شود و یا برای استفاده درآینده منجمد می شود.  در روش ICSI یک اسپرم داخل تخمکی تزریق می شود . سپس تخمک لقاح یافته یا جنین به رحم مادر منتقل می شود.

به گفته پژوهشگران سهولت و آسانی استفاده از اسپرم منجمد شده که برای روش ICSI به دست می آید مزایای بسیاری بر استفاده از اسپرم منجمد نشده دارد. زمانی که اسپرم منجمد نشده به کار می رود نیاز است نمونه برداری برای به دست آوردن اسپرم روز قبل یا همان روزی که تخمک گرفته می شود انجام شود که ممکن است برای زوجین دشوارباشد. زمانی که اسپرم منجمد استفاده می شود می توان نمونه برداری در مردان را نخست  انجام داد و اگر اسپرمی به دست آمد آن را ذخیره نمود و عمل جراحی برای گرفتن تخمک از مادر و سایر مراحل را بعدا انجام داد. قبل از ICSI ، تزریق روزانه داروهای باروری به مدت یک هفته تا 10 روز برای تحریک تخمدان ها جهت تولید تخمک انجام می گیرد. تخمک ها به کمک سوزن مخصوص بسیار نازکی توسط پزشک برداشته می شود. در این مطالعه داده های موجود از2009-1995 مرکزی در واشنگتن توسط پژوهشگران مورد بررسی قرار داده اند. از 1036 مرد نمونه برداری بیضه برای ICSI صورت گرفته و اسپرم 84 در صد آن ها منجمد و 16 درصد به صورت غیر منجمد استفاده شده است. نتایج تجزیه و تحلیل آماری نشان داده است تفاوت قابل توجهی در نرخ باروری بین اسپرم های منجمد (62 در صد) و اسپرم غیر منجمد (47 در صد) وجود دارد. اما تفاوتی در نرخ زایمان وجود ندارد.تفاوت معنی داری بین فاصله میان انجام نمونه برداری و آزمایشگاهی که IVF در آن انجام گرفته و نتایج حاملگی مشاهده نشده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه