تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 آبان 1399
یک داروی تحت بررسی برای ALS  برای افزایش بقای بیماران

  یک داروی تحت بررسی برای ALS برای افزایش بقای بیماران

نتایج مطالعه ای در بیمارستان عمومی ماساچوست(MGH) نشان داده است که یک داروی تحت بررسی که نشان داده است پیشرفت بیماری مخرب عصبی اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) را آهسته می کند، پتانسیل افزایش بقا و زنده مانی بیماران را دارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Sciencedaily، این مطالعه حاصل همکاری بیمارستان عمومی ماساچوست(MGH) و کمپانی دارویی Amylyx بوده است و محققین در قالب یک کارآزمایی به نام CENTAUR به ارزیابی اثرات دارویی به نام AMX0035 روی بیماران مبتلا به ALS پرداختند تا دریابند که آیا اثری روی کاهش مرگ و عملکرد نورون های حرکتی دارد یا خیر.

بیماری ALS، یک بیماری مخرب عصبی است که در حال حاضر درمان قطعی ندارد و با اثر روی سلول های عصبی مغز و نخاع به طور پیشرونده توانایی های حرکتی، تکلم و تنفس آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که مصرف داروی AMX0035 به صورت خوراکی می تواند مزایای قابل توجهی برای بیماران داشته باشد. داروی AMX0035 ترکیب سدیم فنیل بوتیرات و تئورورسدیول است که استرس اکسیداتیو درون میتوکندری و شبکه اندوپلاسمی سلول های عصبی را هدف قرار می دهند و مانع از تخریب عصبی می شوند.

در کارآزمایی بالینی CENTAUR، 137 بیمار مبتلا به ALS به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند تا AMX0035 و دارونما را دریافت کنند. اخیرا محققین نشان داده بودند که AMX0035 بیش از شش ماه مانع از پیشرفت بیشتر ALS شد و موجب بهبودی بسیاری از فعالیت های روزانه بیماران نیز گردید و در این مطالعه نیز آن ها نشان دادند که بیمارانی که AMX0035 را دریافت کردند 5/6 ماه بیشتر از افراد گروه کنترل زنده ماندند. یافته های این مطالعه گامی بزرگ و رو به جلو برای درمان بیماری ALS محسوب می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه