تاریخ انتشار: یکشنبه 11 آبان 1399
الگوریتم ریاضی برای بهبود شرایط کشت مورد نیاز برای سلول درمانی

  الگوریتم ریاضی برای بهبود شرایط کشت مورد نیاز برای سلول درمانی

سلول درمانی یک استراتژی قوی برای تولید سلول های اختصاصی و شخصی برای بیمار و درمان انواع بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و اختلالات عصبی است. اما بزرگ ترین چالش در این مسیر زنده و کارآمد نگه داشتن این سلول ها در آزمایشگاه است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Medicalxpress، در پژوهش جدیدی در دانشگاه موناش، محققین الگوریتمی را طراحی کرده اند که می تواند پیش بینی کند که چه مولکول هایی برای سلامت نگه داشتن سلول ها در شرایط آزمایشگاهی مورد نیاز هستند. آن ها یک رویکرد محاسباتی به نام EpiMogrify را طراحی کرده اند که می تواند پیش بینی کند که چه مولکول هایی نیاز هستند تا به سلول های بنیادی سیگنال دهند و آن ها را به سلول های تخصص یافته بافت های مختلف تبدیل کنند. این الگوریتم می توانند روند درمان بیماران نیازمند به سلول های کشت شده در آزمایشگاه را نیز تسریع کند.

زیست شناسی محاسباتی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک ابزار کلیدی برای سلول درمانی است و راهی را برای کوتاه کردن مسیرهای گران قیمت و پر هزینه تولید سلول ارائه می دهد.

در راستای امکان سنجی و تایید این رویکرد محاسباتی(EpiMogrify)، محققین با موفقیت مولکول هایی را شناسایی کردند که اضافه کردن آن ها به محیط کشت سلولی موجب حفظ سلامت سلول های عصبی موسوم به آستروسیت ها و هم چنین سلول های قلبی موسوم به کاردیومیوسیت ها می شود. هم چنین از این رویکرد برای پیش بینی موفقیت آمیز این که چه مولکول هایی برای شروع تمایز کاردیومیوسیتی و آستروسیتی نیاز هستند، نیز استفاده شده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه