تاریخ انتشار: شنبه 27 دی 1399
بهترین و پراستنادترین مقالات سایت medicalxpress در سال 2020( بخش دوم)

  بهترین و پراستنادترین مقالات سایت medicalxpress در سال 2020( بخش دوم)

سال 2020 با همه فراز و نشیب هایش به پایان رسید و هر چند مردم جهان با دغدغه مبارزه با ویروس کرونا سال را به پایان بردند اما دستاوردهای بزرگی در سال گذشته در تحقیقات پزشکی بدست آمد که در ادامه به برخی از آن ها که از موارد پربازدید در سایت medicalxpress بوده است، اشاره می کنیم.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، با همه گیر شدن بیماری COVID-19 و جست و جو برای ابزارهای مناسب برای مقابله با این بیماری، این سوال بین افراد مطرح بوده است که استفاده از محافظ های صورت(شیلدها) بهتر است یا استفاده از ماسک. برخی بدلیل استفاده راحت تر از شیلدها آن ها را گزینه بهتری می دانند اما دکتر آمش آجالا و همکارانش در جان هاپکینز، با تاکید بر موثر بودن این شیلدها، آن ها را تنها در جلوگیری از ورود ویروس به درون چشم موثر می دانند و در نتیجه این شیلدها می توانند گزینه کمکی برای استفاده از ماسک های تنفسی باشند.

تیمی از محققین کالیفرنیا نشان داده اند که رژیم کتوژنیک، میکروبیوم گوارشی انسان و موش را تغییر می دهند. طی سال های گذشته رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و پر چربی توجه زیادی را بین محققین و مردم عادی به خود جلب کرده است. در این میان محققین دانشگاه کالیفرنیاد دریافته اند که چنین رژیم غذایی اثر قابل توجهی بر روی باکتری های گوارشی دارد و منجر به سرکوب التهاب و جلوگیری از اختلالات خودایمن می شود.

در پژوهشی در دانشگاه Northwestrn محققین نشان داده اند که ویروس SARS-CoV-2 می تواند در زنان باردار به جفت آسیب بزند. در مطالعه روی 16 زن باردار مبتلا به COVID-19 محققین شواهدی از آسیب جفتی را در همه آن ها مشاهده کردند که این امر منجر به جریان غیر طبیعی خون بین مادر و جنین می شود.

در سال گذشته، پزشکی فرانسوی توئیت کرد که استفاده از ایبوبروفن موجب بدتر شدن شرایط بیماران کرونایی می شود و شانس بروز پنومونی را در آن ها افزایش می دهد، اما محققین در دانشگاه بریتیش کلمبیا دریافته اند که هیچ گونه شواهدی دال بر بدتر شدن حال بیماران مبتلا به COVID-19 با مصرف ایبوبروفن وجود ندارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه