تاریخ انتشار: دوشنبه 04 اسفند 1399
آنزیم مغزی که سلول های بنیادی عصبی خفته را بیدار می کند

  آنزیم مغزی که سلول های بنیادی عصبی خفته را بیدار می کند

زمانی که سلول های بنیادی عصبی خفته موجود در مغز لارو مگس سرکه فعال می شوند، می توانند نورون های جدیدی را تولید کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Sciencedaily، در پژوهشی جدید پژوهشگران در Duke-NUS سنگاپور به مطالعه آنزیمی در لارو مگس سرکه پرداخته اند که نقش مهمی را در بیدار شدن سلول های بنیادی عصبی مغز این جانور بازی می کند و موجب تکثیر آن ها و تولید نورون های جدید می شود. این آنزیم که Pr-set7 نام دارد در حفظ ثبات ژنوم، ترمیم DNA، تنظیم چرخه سلولی و هم چنین تنظیم خاموش و روشن شدن انواع مختلف ژن ها دخیل است. این آنزیم که در گونه های مختلف جانوری با نام های مختلفی وجود دارد یک پروتئین حفظ شده طی فرایند تکامل محسوب می شود.

واریته های ژنتیکی ورژن انسانی Pre-set7 با اختلالات عصبی تکوینی مختلفی از جمله مشکلات ذهنی، تشنج و تاخیر تکوینی مرتبط هستند و این مطالعه نشان داده است که Pre-set7 موجب افزایش فعال شدن مجدد سلول های بنیادی می شود و در نتیجه نقش مهمی را در تکوین مغزی بازی می کند.

این مطالعه نشان داده است که خاموش شدن ژن کد کننده Pre-set7 در مغز لارو مگس های سرکه موجب تاخیر در فعال شدن سلول های بنیادی عصبی خفته می شود. درک نقش این آنزیم در تکثیر سلول های بنیادی عصبی، بویژه در پستانداران و انسان، می تواند آن را به عنوان هدفی برای درمان بسیاری از بیماری های عصبی معرفی کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه