تاریخ انتشار: دوشنبه 12 مهر 1400
شیر دادن مادر به نوزاد تأثیر قابل توجهی بر افسردگی پس از زایمان می گذارد

  شیر دادن مادر به نوزاد تأثیر قابل توجهی بر افسردگی پس از زایمان می گذارد

محققان مشخص کردند، هرچه مادر مدت زمان بیشتری به فرزند خود شیر بدهد، خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان در وی کاهش می یابد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، به نقل از گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، بین 11 تا 20 درصد از زنانی که هر سال در ایالات متحده زایمان می کنند، علائم افسردگی پس از زایمان را دارند. این بزرگترین عامل خطر برای خودکشی مادر و کودک کشی است. با توجه به اینکه سالانه 4 میلیون نوزاد به دنیا می آیند، این رقم تقریباً معادل 800000 زن در سال با افسردگی پس از زایمان است.
مدل های بیولوژیکی و روانی اجتماعی فعلی شیردهی نشان می دهد که شیردهی احتمالاً می تواند خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان را در زنان کاهش دهد. با این حال، مطالعات قبلی فقط شروع شیردهی و طول دوره شیردهی را مورد بررسی قرار داده اند.
محققان دانشکده پرستاری دانشگاه فلوریدا، وضعیت فعلی تغذیه با شیر مادر و ارتباط آن با خطر افسردگی پس از زایمان را با استفاده از مجموعه داده های بزرگ ملی، شامل 29،685 زن در 26 ایالت بررسی کردند. نتایج این مطالعه نشان می دهد که افسردگی پس از زایمان یک مسئله مهم بهداشتی در بین زنان آمریکایی است و تقریباً 13 درصد افراد مطالعه در معرض خطر هستند.
یافته ها نشان داد زنانی که در زمان جمع آوری داده ها، شیرده بودند نسبت به زنانی که از شیر خشک برای تغذیه کودک خود استفاده می کردند؛ از لحاظ آماری خطر کمتری برای ابتلا به افسردگی پس از زایمان داشتند. علاوه بر این، بین مدت شیردهی و خطر افسردگی پس از زایمان نیز رابطه معکوس وجود دارد. با افزایش تعداد هفته هایی که زنان فرزند خود را با شیر مادر تغذیه می کردند، افسردگی پس از زایمان کاهش می یافت. یک یافته غیر منتظره این بود که تفاوت قابل توجهی در خطر افسردگی پس از زایمان در بین زنانی که قصد تغذیه با شیر مادری دیگر را دارند، وجود دارد.
افسردگی پس از زایمان طی چهار هفته و حداکثر 12 ماه پس از زایمان رخ می دهد، زنانی که از افسردگی پس از زایمان رنج می برند، احساس غم، اضطراب و خستگی مفرط را تجربه می کنند که عملکرد آن ها را دشوار می کند. زنان مبتلا به افسردگی پس از زایمان که تحت درمان قرار نمی گیرند، ممکن است پیامدهای منفی از جمله مشکل در پیوند با فرزندان خود و مراقبت از آن ها، افکار مربوط به آسیب رساندن به خود یا نوزاد و همچنین خطر سوء مصرف مواد را نیز تجربه می کنند.
زنان با سابقه‌ی افسردگی پس از زایمان، 50 درصد بیشتر در معرض ابتلا به دوره های بعدی افسردگی پس از زایمان هستند. علاوه بر این، آنها 25 درصد بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات افسردگی غیر مرتبط با زایمان تا 11 سال بعد هستند.

افسردگی پس از زایمان، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی و دیابت نوع 2 را افزایش می دهد.
پایان مطلب/
لینک منبع:
https://neurosciencenews.com/breastfeeding-ppd-19390/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه