تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 11 آبان 1400
نوع جدیدی از سلول عصبی در شبکیه چشم کشف شد

  نوع جدیدی از سلول عصبی در شبکیه چشم کشف شد

نوع جدیدی از نورون در شبکیه چشم پستانداران تحت عنوان "سلول کامپانا" کشف شد. این سلول سیگنال های بینایی را به گیرنده های نوری استوانه‌ای و مخروطی در شبکیه منتقل می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دانشمندان مرکز چشم دانشگاه یوتا نوع جدیدی از سلول عصبی را در شبکیه کشف کردند. در سیستم عصبی مرکزی یک مدار پیچیده از نورون ها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند تا اطلاعات حسی و حرکتی را تقویت کنند. این به اصطلاح "اینترنورون‌ها" به عنوان واسطه در زنجیره ارتباطات عمل می کنند.

این تیم تحقیقاتی مقاله‌ی خود را به تازگی در ژورنال مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا با گزارش شناسایی نوع ناشناخته‌ای از نورون داخلی در شبکیه چشم پستانداران منتشر کردند.

محققان این سلول ها را بر اساس شکل آن که شبیه زنگ دستی است، سلول کامپانا نامیدند. سلول‌های کامپانا سیگنال‌های بینایی را از هر دو نوع گیرنده‌ های نوری استوانه‌ای و مخروطی دریافت و در شبکیه چشم پخش می‌کنند؛ اما، هدف دقیق حضور آن ها موضوع تحقیقات بعدی در حال انجام است. آزمایش‌ها نشان داد که سلول‌های کامپانا برای مدتی غیرمعمول - به مدت 30 ثانیه - در پاسخ به تحریک فلاش نوری 10 میلی‌ثانیه‌ای فعال می‌مانند.

به نظر می رسد، سلول‌ های کامپانا رفتار مشابهی با سلول های آغازگر پیام عصبی فعال در حافظه و یادگیری، داشته باشند. البته این مطالعات همچنان ادامه دارد.

پایان مطلب/

لینک منبع:

https://neurosciencenews.com/campana-cell-retina-19578/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه