تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 30 فروردین 1401
درمان صرع با افزایش دانش در مورد سلول‌های تازه متولد شده مغزی

  درمان صرع با افزایش دانش در مورد سلول‌های تازه متولد شده مغزی

محققان سلول‌های نابالغ مغزی را در مغز شناسایی کردند که می‌توانند برای توسعه روش‌های درمانی تشنج‌های صرع می‌تواند کمک کننده باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، افزایش دانش در مورد سلول‌های تازه متولد در مغز ممکن است به توسعه تکنیک‌های درمانی برای تشنج‌های صرع منجر شود. محققان در ژورنال Nature Neuroscience گزارش دادند که وجود نورون‌های تازه متولد شده و یک نسخه نابالغ از یک سلول مرتبط، به نام astroglia، در بیماران مبتلا به صرع یافت شد.
یافته‌های حاصل بینش‌های شگفت انگیز جدیدی را در مورد اینکه چگونه astroglia نابالغ ممکن است به صرع کمک کند ارائه می‌دهد. دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در بررسی منتشر شده مسیری ناشناخته را به سوی توسعه داروهای ضد تشنج جدید برای میلیون‌ها نفر باز کرد.
بر اساس این انتشار، مقاومت دارویی در صرع لوب تمپورال مزیال شایع است و یک سوم از بیماران مبتلا به این شکل را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی از بیماران برای جلوگیری از تشنج باید تحت عمل جراحی برای برداشتن هیپوکامپ از مغز قرار گیرند.
Jonathan J. Russin ، جراح مغز و اعصاب درUSC، در این مطالعه اذعان کرد که بسیاری از بیماران شجاعانه و سخاوتمندانه نمونه‌های جراحی خود را برای پیشرفت درک ما از صرع و ایجاد درمان‌های جدید و بهتر اهدا کردند. 
از بررسی نمونه‌های اهدایی، محققین نورون‌های تازه متولد شده و همچنین جمعیت ثابتی از astroglia نابالغ را مشاهده کردند که در نمونه‌هایی از افراد بدون صرع مشاهده نشد.
محققان همچنین فعالیت الکتریکی مرتبط با تشنج را مورد مطالعه قرار دادند، و مشخص شد که همبستگی بین محل قرار گرفتن فعالیت الکتریکی در نمونه‌های جراحی و مکان و رفتار astroglia وجود دارد.
Aswathy Ammothumkandy، همکار این مطالعه و نویسنده اصلی این بررسی، در این مقاله ابراز کرد که به طور معمول، astroglia به عنوان سلول‌های پشتیبان در نظر گرفته می‌شود، زیرا وظیفه آن‌ها ایجاد محیطی است که نورون‌ها بتوانند در آن رشد کنند. اما در بیمارانی که سال‌ها با صرع زندگی کرده‌اند، ممکن است astroglia نابالغ باشد که هم در شروع و هم در تعدیل تشنج‌های مزمن نقش دارد.
پایان مطلب/
لینک منبع:

https://doi.org/10.1038/s41593-022-01044-2


 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه