تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 تیر 1401
طراحی داروی جدید در برابر توکسوپلاسموز با استفاده از هوش مصنوعی

  طراحی داروی جدید در برابر توکسوپلاسموز با استفاده از هوش مصنوعی

محققان با استفاده از اطلاعات حاصل از هوش مصنوعی، یک داروی جدید ضد توکسوپلاسموز معرفی کردند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، یافته‌های مطالعه جدیدی از دانشکده پزشکی دانشگاه کنتاکی ممکن است منجر به پیدایش درمان جدیدی برای توکسوپلاسما گوندی، انگل ایجاد کننده‌ توکسوپلاسموز، شود.

حدود 30 تا 50 درصد جمعیت دنیا انگل توکسوپلاسما گوندی(T. gondii)  را حمل ‌می‌کنند؛ اما، تعداد بسیار کمی‌از آنها علائم را بروز ‌می‌دهند. زیرا، سیستم ایمنی بدن معمولاً انگل را از ایجاد بیماری باز ‌می‌دارد. با این حال، توکسوپلاسموز ‌می‌تواند عواقب شدیدی برای زنان که در دوران بارداری به تازگی آلوده شده اند و افراد دارای نقص سیستم ایمنی هستند، داشته باشد.

کسانی که توکسوپلاسموز شدید دارند ممکن است کیست انگل را در مغز و بافت عضلانی داشته باشند. این کیست‌ها مسئول ایجاد بیماری جدی، به خصوص در افراد دارای نقص سیستم ایمنی هستند.

در تحقیقات قبلی ، محققان آنزیم تگلافورین (Tglaforin) را در T. gondii شناسایی کردند که به نظر ‌می‌رسد در اجازه دادن به انگل برای ایجاد دسترسی به انرژی از‌ یک مولکول ذخیره شده‌ کربوهیدرات بسیار مهم است. این تیم داروی جدیدی تهیه کرده است که با هدف جلوگیری از دسترسی به آنزیم‌ها و تأمین انرژی در انگل، تگلافورین را مهار ‌می‌کند.

در حالی که داروهای تأیید شده توسط FDA برای درمان علائم توکسوپلاسموز وجود دارد، هیچ درمانی فعلی شکل کیست انگل را هدف قرار ‌می‌دهد.

این گروه، با استفاده از‌ یک برنامه جدید به نام Alphafold2، مدل‌های Tglaforin که ‌یک الگوریتم هوش مصنوعی است را تولید کردند. این مدل‌ها، تصویری از آنزیم Tglaforin را نشان ‌می‌دهد که ‌می‌تواند به عنوان‌ هدف دارویی منحصر به فرد در نظر گرفته شود.

برنامه‌ آینده این آزمایشگاه‌ها آزمایش دارو روی انگل‌هاست. سپس، این تیم به دنبال افزایش قدرت و تطبیق خواص شیمیایی دارو برای انجام مطالعات حیوانی خواهد بود.

پایان مطلب/

لینک منبع

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3963851/#:~:text=Background,individuals%20is%20usually%20considered%20asymptomatic.

https://neurosciencenews.com/toxoplasmosis-drug-20960/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه