تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 تیر 1401
ارتباط بین اختلال در مهاجرت سلول‌های عصبی و اختلالات رشد

  ارتباط بین اختلال در مهاجرت سلول‌های عصبی و اختلالات رشد

یافته‌های جدید حاکی از ارتباط بین اختلال صرع با مهاجرت سلول‌های عصبی می‌باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، سلول‌های مغز که به عنوان نورون‌ها شناخته می‌شوند، با شرایط اولیه‌ی حرکتی سلول‌های عصبی هدایت می‌شوند. همانطور که انسان رشد کرده، این سلول‌ها نیز رشد می‌کنند و در مغز به مکان‌هایی که قرار است باشند، مهاجرت می‌کنند. اما گاهی اوقات مهاجرت آن‌ها مختل می‌شود و نورون‌ها هرگز به مقصد نهایی خود نمی‌رسند. این می‌تواند باعث بی نظمی در مغز شود و منجر به اختلالات رشد عصبی مانند صرع شود.
محققین این مطالعه ابراز داشتند که میتوکندری‌ها نقش مهمی در رشد نورون‌ها دارند و گمان می‌رود که اختلال در آن‌ها زمینه ساز بیماری‌های مختلف مرتبط با رشد عصبی باشد. در این مطالعه محققین موش‌ها را به مدت دو دقیقه روی یک میله چرخان قرار دادند تا بررسی کنند که چگونه هماهنگی و تعادل بین موش‌های معمولی و موش‌های "ناک اوت" اصلاح شده ژنتیکی متفاوت است.
نکته مهم این است که موش های ناک اوت از نظر ژنتیکی اصلاح شده‌اند تا MIRO-1 را تولید نکنند، پروتئینی که به تسهیل انتقال میتوکندری هم در موش‌ها و هم در سلول های عصبی انسان کمک می‌کند. درک MIRO-1 همچنین می‌تواند بینشی در مورد صرع غیرقابل کنترل به دلیل ارتباط آن با TRAK، ژنی که در این نوع صرع در انسان دخیل است، ارائه دهد.
محققین تفاوتی را در هماهنگی بین موش‌های ناک اوت و کنترل مشاهده کردند، در حالی که موش‌های ناک اوت اختلال در هماهنگی را نشان دادند. از آنجایی که تنها تفاوت بین موش‌های ناک اوت و گروه کنترل، MIRO-1 بود، محققان می‌توانند بین نقص هماهنگی و ژن از دست رفته ارتباط برقرار کنند.
دانشمندان می‌توانند با مشاهده همزمان بخش‌هایی از بافت مغز موش در طول تکامل، همچنین بررسی تاثیر عدم وجود MIRO-1 را بر سازمان دهی نورون‌ها  و به طور دقیق‌تری بی‌سازمانی در مغز این موش‌ها را به مسائل هماهنگی مشاهده‌شده مرتبط کنند.
نتایج این تحقیقات نشان داد که اگر بتوانیم اختلالات عصبی رشدی را در موش‌ها مدل سازی کنیم، می‌توان در مورد آن‌ها در انسان بررسی بیشتری انجام داد. از طرف دیگر یافته‌های این مطالعه  اطلاعات ارزشمندی از بافت مغز انسان را در اختیار قرار داد و تصاویر بافت مغز انسان از طریق یک پروژه مشترک با آزمایشگاه جفری گلدن در بیمارستان Cedars-Sinai در لس آنجلس به دست آمده بود نیز استفاده شد. در این پروژه میتوکندری‌ها و نورون‌ها را در بافت‌های مغز افرادی که مبتلا به صرع بودند و افرادی که مبتلا به صرع نبودند بررسی شد. با استفاده از یک آنتی بادی که به وضوح میتوکندری‌ها را مشخص می‌کند، این با این سه مطالعه می‌توانند ببینند که مکان نادرست میتوکندری چگونه با اختلالات عصبی در مغزهای مبتلا به صرع ارتباط دارد.
در حال حاضر، برای اختلالاتی مانند صرع، پاسخی برای اینکه چرا این اتفاق می‌افتد یا علت اصلی آن چیست، نداریم. مطالعه جاری به ما بینشی در مورد چگونگی ایجاد این اختلالات در انسان می‌دهد و به درمان‌های آینده منجر خواهد شد. 
پایان مطلب/
لینک منبع:
https://www.hamilton.edu/news/story/neurons-cells-brain-neurodevelopmenal-disorders 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه