تاریخ انتشار: چهارشنبه 06 مهر 1401
فرصت و چالش‌های درمانی CAR T-Cell برای بیماری مالتیپل میلوما

  فرصت و چالش‌های درمانی CAR T-Cell برای بیماری مالتیپل میلوما

درمان‌های سلول T با گیرنده آنتی ژن کایمریک (CAR) ممکن است به بیماران مبتلا به موارد مقاوم به درمان مولتیپل میلوما کمک کند، اما برای دسترسی به درمان باید بر موانع مهم غلبه کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطللاع رسانی بنیان، درمان‌ توسط سلول T با گیرنده آنتی‌ژن کایمریک، پتانسیل قابل‌توجهی برای تغییر چشم‌انداز درمان برای بیماران مبتلا به مولتیپل میلوما(MM) دارد، اما یک مقاله مروری جدید اشاره می‌کند که استراتژی درمانی به‌طور قابل‌توجهی توسط چالش‌هایی محدود می‌شود. طی تحقیقات صورت گرفته درمان‌های جدید منجر به بهبود نتایج برای افراد مبتلا به MM شده‌اند و درمان‌ سلول CAR T ممکن است میزان بقا را به‌ویژه برای افراد مبتلا به این بیماری بهبود بخشد.

به گفته محققان پس از تزریق، سلول‌های CAR T، به آنتی‌ژن‌های هدف خود را متصل شده و تکثیر می‌شوند. سپس آنتی‌ژن‌های تومور را آزاد کرده و انتشار

اپی توپ را القا می‌کنند و سلول‌های ایمنی دیگر را جذب کرده و در نهایت یک پاسخ ایمنی چند‌وجهی را تنظیم می‌کنند که منجر به کشتن سلولی قوی می‌شود.طبق گفته محققان برای درمان به موقع، باید آزمایش سلول‌های T قبل از CAR و آفرزیس در مرکز درمان را در نظر گرفت. علاوه بر این، خطر قابل توجهی از شکست محصول وجود دارد، زیرا میلوما با تغییراتی در سلول های T همراه است که می‌تواند آنها را برای فرآیند تولید، نامناسب کند. تحت چنین محدودیت‌هایی به درمان‌ CAR T-cell، ممکن است پزشکان استفاده از درمان با CAR T-cell را تا زمانی که داروهای شرطی و حمایتی لازم در دسترس باشند به تعویق اندازند. همچنین امکان دارد بسیاری از بیماران با چالش‌های بالینی از جمله سمیت‌هایی مانند سندرم انتشار سیتوکین و عفونت‌ها نیز مواجه شوند. علاوه بر این، برخی از بیماران دچار مقاومت می‌شوند که مکانیسم‌های ایجاد آن هنوز مشخص نیست.

در نتیجه مطالعات اخیر در حال ارزیابی اثربخشی سلول‌های CAR T در خطوط اولیه درمان، و همچنین اهداف و روش های جدید برای کاهش زمان ساخت آن است.

پایان مطلب/.

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه