تاریخ انتشار: دوشنبه 18 شهریور 1392
شناسایی سلول های ایمنی که به رشد سرطان کمک می کنند

  شناسایی سلول های ایمنی که به رشد سرطان کمک می کنند

سلول های بنیادی سرطانی نسبت به شیمی درمانی و پرتودرمانی مقاوم هستند و درنتیجه امکان بازگشت سرطان وجود دارد، که این مسئله می تواند به دلیل سرکوب سیستم ایمنی بدن باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Indo Asian News Service، اطلاعات به دست آمده از مطالعه ای جدید نشان می دهد که سلول های ایمنی وجود دارند که تحت عنوان سلول های سرکوب کننده مشتق از میلویید شناخته می شوند و یک نیچ را برای بقای سلول های بنیادی سرطان ایجاد می کنند.

طبق گزارش این مطالعه که در مجله Immunity منتشر شده است، تصور می شود سلول های بنیادی سرطانی به درمان های پرتوتابی و شیمی درمانی اخیر مقاوم هستند و محققین باور دارند که کشتن سلول های بنیادی سرطانی برای حذف کامل سرطان حیاتی است.

محققین سلول های مربوط به سرطان تخمدان نوع کشنده و نوع عمومی تر را مورد بررسی قرا دادند، بیماری که در آن بیماران اغلب نسبت به شیمی درمانی مقاوم می شوند و در نتیجه احتمال بازگشت سرطان وجود دارد.

محققین هم چنین می گویند که اگر یک روش درمانی برای مبارزه با این سلول ها شناسایی شود، ممکن است بتواند سرکوب سیستم ایمنی که به حمایت سرطان کمک می کند را از بین ببرد.

سرطان رشد کنترل نشده سلول های بدخیم یا غیرطبیعی در بدن است که به صورت مستقل تکثیر می شوند و بافت­های دیگر را در نزدیکی یا دورتر از منشأ سرطان مورد تهاجم قرار می دهند.

پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه