تاریخ انتشار: چهارشنبه 03 اسفند 1401
ارتباط ترس از حضور در اجتماع با صرع

  ارتباط ترس از حضور در اجتماع با صرع

محققان با بررسی‌های خود نشان دادند که ترس از مکان‌های عمومی در بزرگسالان مبتلا به صرع رایج است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیان، در حالی که تحقیقات فعلی افزایش اضطراب و افسردگی را در میان افراد مبتلا به صرع نشان داده است، اطلاعات کمی در مورد این جمعیت و آگورافوبیا، یک اختلال اضطرابی که شامل ترس از قرار گرفتن در یک مکان عمومی یا در موقعیتی است که ممکن است باعث وحشت یا خجالت شود، وجود دارد. با این حال، یک مطالعه اخیر از محققان در دانشکده پزشکی دانشگاه ویک فارست، نشان می‌دهد که علائم فوبی و آگورافوبیک رایج است و با کیفیت پایین زندگی در افراد مبتلا به صرع مرتبط است.
محققان این مطالعه ابراز داشتند که آگورافوبیا می‌تواند به تأخیر در مراقبت از بیمار به دلیل عدم تمایل به بیرون رفتن در انظار عمومی، که شامل قرار ملاقات با ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی است، منجر شود. بنابراین، این حوزه‌ای است که نیاز به توجه بیشتری در عمل بالینی دارد. در این مطالعه، محققان یک تجزیه و تحلیل مقطعی از داده‌های بالینی پایه از یک مطالعه کوهورت ثبت نوروسیکولوژی انجام دادند. محققان نمونه متنوعی از 420 بزرگسال 18 تا 75 ساله مبتلا به صرع را که طی یک دوره 14 ساله در مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در نیویورک تحت ارزیابی عصب روانشناختی قرار گرفتند، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. بیش از یک سوم از شرکت کنندگان علائم قابل توجه فوبیا/ آگورافوبیک را گزارش کردند. محققین در این مطالعه همچنین دریافتند که علائم فوبیک/ آگورافوبیک، همراه با علائم افسردگی، به طور مستقل با کیفیت پایین زندگی مرتبط است، اما علائم اضطراب عمومی اینطور نیست.
به گفته محققین در این مطالعه، از آنجایی که علائم فوبیا/آگورافوبیک به طور معمول توسط پزشکان ارزیابی نمی‌شوند، یافته‌ها ممکن است نیاز به مطالعات آینده را برای توسعه غربالگری‌های جامع‌تر برای همبودی روان‌پزشکی در صرع نشان دهد. از طرفی در این مطالعه مشخص شد که علائم آگورافوبیا به طور کامل با علائم اضطراب عمومی یا افسردگی که اغلب در تمرینات معمول غربالگری می‌شوند، همپوشانی ندارند.
ارائه دهندگان ممکن است بخواهند روش‌های غربالگری علائم قوی‌تری را برای شناسایی و کمک بهتر به این بیماران در نظر بگیرند. با توجه به سایر یافته‌های مطالعه کلیدی که نشان می‌دهد افرادی که دارای تحصیلات پایین‌تر و نژاد/قومیت غیرسفیدپوست هستند، احتمال بروز علائم قابل توجه فوبیا/گورافوبیک را افزایش می‌دهند، ممکن است برای بهبود برابری سلامت مهم باشد.
پایان مطلب/
 
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه