تاریخ انتشار: چهارشنبه 03 مهر 1392
 درمان اختلالات نورولوژیک و سرطان تیروئید

  درمان اختلالات نورولوژیک و سرطان تیروئید

دانشمندان موفق به شناسایی محل و چگونگی اتصال نورواستروئیدها به رسپتورGABA(A) شدند که در درمان اختلالات نورولوژیکی و سرطان تیروئید کمک مؤثری خواهد کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از   medicalxpress مطالعات نواحی اتصال رسپتور GABA(A) برای کلسترول، هورمون تیروئید و دو نورواستروئید دیگر به نام آلوپرگنانولون و پرگنالونون سولفات را مشخص کرد. دانشمندان به دنبال بررسی برهم کنش بین رسپتور GABA(A) و ترکیبات طبیعی مانند نورواستروئیدها و هورمون های تیروئید می باشند. GABA یک ترکیب شیمیایی مهاری می باشد که ایمپالس ها را بین نورون ها در مغز بلوکه می کند. نقش رسپتور GABA(A) شناسایی و پاسخ به GABA می باشد. رسپتورهای GABA(A) خود نیز توسط نورواستروئیدهای تولید شده توسط کلسترول تنظیم می شوند. نورواستروئیدها می توانند بر روی رفتار، استرس، حافظه و افسردگی اثر بگذارد و هورمون های تیروئیدی نیز می تواند بر روی این عملکردهای مغزی تأثیر داشته باشند. به گفته دکتر Martin  بدون اثر مهاری مداوم بر روی مغز مشکلات اضطراب و تشنج بوجود خواهد آمد. چگونگی عملکرد نورواستروئیدها و هورمون های تیروئید با رسپتور GABA(A) در دست بررسی و مطالعه می باشد. دستیابی به پاسخ این سوال منجر به ایجاد دارویی جهت درمان بیماران تیروئیدی ، اختلالات اضطرابی و چگونگی عملکرد بی حس کننده ها می شود. دانشمندان با استفاده از مدل های کامپیوتری تصویر برهم کنش مولکول GABA را با رسپتور GABA(A) مدلسازی کردند. دکتر martin همچنین به بررسی مکان اتصال این دو مولکول در سلول تخم نابالغ قورباغه که رسپتور (GABA(A را بیان می کند، پرداخت.

دانشمندان به دنبال ایجاد دارویی هستند که مشابه این هورمون ها و نورواستروئید های طبیعی عمل کند. اما به نظر می رسد که انواع سنتتیک آنها اثراتی که دانشمندان انتظارش را دارند، نخواهد داشت. این تحقیقات منجر به فهم چگونگی اتصال نورواستروئیدها به رسپتور خود شد که در درمان اختلالات نورولوژیکی تأثیر خواهد داشت.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه