تاریخ انتشار: دوشنبه 08 مهر 1392
سلاحی جدید علیه سرطان تیروئید

  سلاحی جدید علیه سرطان تیروئید

محققین از داروی sorafenib برای درمان سرطان تیروئید استفاده کرده اند و مشاهده کردند میزان بقای افراد افزایش می یابد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سال های متمادی برای بیماران مبتلا به سرطان تیروئید پیشرفته چشم انداز روشنی وجود نداشت و گزینه های درمانی در دسترسی نیز موجود نبود. اما امروزه، با توجه به یافته ها در مورد ژنتیک و مسیرهای سیگنالینگ سلولی تومورهای تیروئیدی، محققین سلاح جدید و جالبی را با استفاده از مهارکننده های کینازی که تقسیم سلول های توموری و عروق خونی را هدف قرار می دهند، بر علیه این بیماری ساخته اند.

مطالعه بالینی   که در این زمینه انجام شد، یکسری اطلاعات تکمیلی از فاز3 مطالعه بالینی داروی sorafenib(یک مهارکننده کینازی که برای درمان سرطان کلیه و سرطان استفاده می شود) ارائه داد. در این مطالعه محققین اثربخش بودن sorafenib روی سرطان ­های تیروئیدی که از جهش های BRAF و RAS ناشی می شوند، مورد ارزیابی قرارگرفت.  از 417 بیماری که در این آزمایش مورد ارزیابی قرار گرفتند، 256 تا از تومورهای آن ها برای آنالیزهای ژنتیکی جمع آوری شد و همان طور که انتظار می رفت اغلب آن ها درای جهش در ژن های BRAF و RAS بودند. از طرف دیگر، آنالیزها نشان داد همه گروه ها بدون توجه به موتاسیون BRAF و RAS از درمان با sorafenib سود می برند.

استفاده از sorafenib به عنوان اولین خط درمانی سرطان تیروئید به وسیله FDA مورد ارزیابی قرار گرفته است و اولین داروی موثر برای بیماران تیروئیدی پیشرفته در 40 سال گذشته است.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه