تاریخ انتشار: یکشنبه 14 مهر 1392
اگر کودک نتواند بایستد دچار ضعف عضلانی است
فوق تخصص ارتوپدی کودکان تشریح کرد

  اگر کودک نتواند بایستد دچار ضعف عضلانی است

فوق تخصص ارتوپدی کودکان گفت: اگر هنگام بغل کردن نوزاد گردنش بیفتد و صاف قرار نگیرد؛ همچنین وقتی که کودک راه می‌افتد نتواند روی پایش بایستد همه اینها از علائم ضعف عضلانی کودک است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، فرهنگ غنی‌پور در گفت‌وگو با فارس اظهارداشت: اختلالات عضلانی همان بیماری‌های میوپاتی هستند که بیشتر در ازدواج‌های فامیلی دیده می‌شوند و عامل ژنتیک و ارث مهمترین عامل ابتلا به این بیماری است.
 
فوق تخصص ارتوپدی کودکان افزود: اگر کودک از دوره نوزادی دچار ضعف عضلات باشد بدین نحو که در هنگام بغل کردن نوزاد گردنش بیفتد و صاف قرار نگیرد؛ همچنین وقتی که کودک راه می‌افتد نتواند روی پایش بایستد همه اینها از علائم ضعف عضلات کودک است.
 
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: والدین بعد از مواجهه با چنین حالتی باید کودک را به پزشک متخصص ارجاع دهند تا با انجام آزمایش‌ و تست عضلانی، نوع ضعف عضلانی تشخیص داده شود.
 
غنی‌پور افزود: درمان این بیماری بر حسب خفیف یا شدید بودن آن متفاوت است.
 
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اگر ضعف عضلانی نوزاد خفیف باشد می‌توان با فیزیوتراپی، ورزش و استفاده از کفش‌های کمک کننده چون بریس به کودک کمک کرد.
 
فوق تخصص ارتوپد کودکان ادامه داد: در نوع شدید آن بر حسب آن که چند عضو کودک درگیر این ضعف شده است، به عمل جراحی نیاز می‌شود.
 
غنی‌پور افزود: متاسفانه این بیماری روند رو به رشد و پیشرفت در کودک را طی می‌کند و ما می‌توانیم فقط تغییر شکل عضلات و شدت بیماری را کنترل کنیم و از پیشرفت سریع آن بکاهیم.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه