تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 مهر 1392
درک چگونگی رشد سلولی کمکی برای هدف قرار دادن سرطان

  درک چگونگی رشد سلولی کمکی برای هدف قرار دادن سرطان

محققین دانشگاه سانفرانسیسکو، موفق به کشف روشی شده اند که تشخیص می دهد چگونه سلول ها تقسیم می شوند تا رشد را حمایت کنند، بافت های آسیب دیده را ترمیم کنند، و عملکرد طبیعی بافت های بدن را حفظ کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily،مراحلی که منجر می شود یک سلول خاموش مواد جدیدی را می سازند تا سلول های دختری را ایجاد کنند بستگی به برخی از ماشین های مولکولی پیچیده دارد. ماشین های مختلف نقش های کلیدی در مراحل مختلف چرخه سلولی ایفا می کنند. هر کدام از این ماشین های سلولی شامل پروتئین های بسیاری هستند که برای عملکرد خاصی ساخته شده اند. آن ها وظایفی مانند ترمیم DNA در کروموزوم های تازه همانند سازی کننده را انجام می دهند.

محققین این دانشگاه دریافته اند که  تفاوت ها در تولید مجموعه های کامل پروتئینی که با یکدیگر همکاری می کنند تا با هم این وظایف مهم را انجام دهند به دلیل رونویسی ژن ها به mRNA نیست و اغلب به دلیل مراحل آخر بیان ژن است که در کارخانه های پروتئین سازی یا ریبوزوم ها رخ می دهد.

این محققین دریافته اند که  تولید پروتئین ها به طور ویژه و کاملا پیچیده طی چرخه سلولی تنظیم می شود. و اگر در این میان خطایی اتفاق افتد پی آمدهای فاجعه باری خواهد داشت که در بسیاری بیماری های انسانی نمود دارد. به طور ویژه تر این که، محققین دریافته اند که زمان بندی هماهنگ تولید پروتئین طی چرخه سلولی به طور عمده در مراحل انتهایی بیان ژن کنترل می شودف در حالی که ماشین سلولی روی mRNA عمل می کند تا زنجیره های آمینواسیدی را به هم بزند و در نهایت به صورت فرم عملکردی پروتئین در آید.

در مطالعه ای جدید محققین ترجمه mRNA  به پروتئین  را در فاز G1، S و G2 بررسی کردند. آن ها از تکنیکی به نام ریبوزوم پروفایلینگ استفاده کردند تا نشان دهند که طی تقسیم سلولی انسانی mRNA به وسیله ریبوزوم به پروتئین ترجمه می شود. آن ها سپس از تکنیک های محاسبه ای برای کمی کردن بهتر این مطلب که چه ژن هایی به پروتئین ها ترجمه می شوند استفاده کردند.

این محققین با استفاده از رسم الگوریتم ها دریافتند دسته ای از پروتئین ها در یک فاز فعال هستند و در فاز دیگر به صور ت خاموش می باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه