تاریخ انتشار: دوشنبه 06 آبان 1392
کشف هفت مارکر جدید برای بیماری سرطان سینه

  کشف هفت مارکر جدید برای بیماری سرطان سینه

کشف مارکرهای جدید دخیل در تهاجم و متاستاز سرطان سینه امیدها را برای درمان این بیماری زنده کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مطالعات پیش گامانه صورت گرفته به وسیله محققین موجب کشف هفت مارکر مولکولی شد که در رفتار سرطان سینه  شرکت می کنند و چشم اندازهای جدیدی را برای این بیماری مهاجم آشکار ساخت.

با جمع آوری و مطالعه اطلاعات مولکولی و ژنتیکی نمونه تومورهای بیش از 110 بیمار با سرطان سینه  درمان شده بین سال های 1979 تا 2001، این تیم تحقیقاتی عملکرد زیستی این مارکرها را شناسایی کردند و کشف کردند که هر کدام از آن ها در تهاجم تومورهای سرطان سینه  نقش مهمی را ایفا می کنند.

پروفسور تات سرپرست این تیم تحقیقاتی در این زمینه می گوید: ما بسیار خوشحالیم که توانسته­ایم مطالب بیشتری را در مورد پیچیدگی های این بیماری روشن سازیم و در نتیجه ما احتیاج داریم که برای درمان این بیماری مکانیزم های حاکم را بهتر درک کنیم.

این مطالعه جدید به این معنی است که محققین اینک فهم بهتری در مورد آن چه موجب سرطان سینه  می شود دارند که این فرایند به سرعت رو به توسعه است.

این مسئله به تکوین داروهای مورد نیاز کمک خواهد کرد، هم چنین علاوه بر این که می تواند به درمان بیماری های صعب العلاجی مثل سرطان سینه کمک کند، می تواند پیش بینی کند کدام بیماران مستعد تکوین سرطان سینه قابل متاستاز هستند.

مطالعه روی سرطان سینه کاملا امری حیاتی است و این یافته های پیش گامانه دیدگاه های بیشتری در مورد دلایل این بیماری صعب العلاج ارائه می دهند تا پراکنش و گسترده شدن آن را مهار کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه