تاریخ انتشار: شنبه 11 آبان 1392
دستیابی به موفقیت های مهم در درمان صرع

  دستیابی به موفقیت های مهم در درمان صرع

محققین با کشف چگونگی عملکرد داروی valproate در مهار تشنج و در بیماران صرعی، اولین گام را در ساخت داروهایی برای مهار صرع و با عوارض کمتر برداشته اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، چندینسال بعد از این که valproate اولین بار کشف شد، محققین گزارش داده اند که چگونه این دارو عمل می کند تا مانع از پیشرفت تشنج شود.

داروی valproate که آن را با نام های متعددی مانند Epillim، Depacon و ... نیز می شناسند یکی از داروهایی است که برای درمان صرع در سراسر دنیا به وفور تجویز می شود. این دارو اولین بار به صورت تصادفی در سال 1963 به وسیله گروهی از محققین فرانسوی به عنوان درمانی موثر برای صرع شناخته شد.

در هزاران مطالعه ای که بعدا صورت گرفت از مدل های حیوانی استفاده شد تا دریابند که چگونه valproate موجب مهار تشنج می شود. محقین دانشگاه رویال هالووی اینک  با استفاده از یک آمیب ساده ،شناسایی کرده اند که چگونه valproate تشنج را در مغز مهار می کند.

پروفسور رابین ویلیامز در این زمینه می گوید: کشف چگونگی مهار تشنج به وسیله valproate، در ابتدا به وسیله آمیب دیکتیواستلیوم صورت گرفت و سپس با استفاده از سایر مدل های تشنج پذیرفته شده تکرار شد که تاکید کننده استفاده موفقیت آمیز از تست های غیر جانوری در پزشکی بوده است.

داروی sodium valproate یکی از موثر ترین داروهای ضد صرع در بسیاری از افراد مبتلا به صرع است، اما استفاده از آن به دلیل عوارض جانبی آن محدود شده است، به ویژه اثراتی که روی زنان باردار و جنین دارد.

فهم مکانیسم عملکرد valproate اولین گام  در ساخت داروهای موثرتر برای صرع است که فاقد عوارض جانبی valproate باشند.

این مطالعه هم چنین نشان داد که کاهش یکسری از مواد شیمیای خاص در مغز و در شروع تشنج می تواند منجر به فعالیت تشنجی بیشتر شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه