تاریخ انتشار: شنبه 11 آبان 1392
پروتئین های تازه شناسایی شده اهدافی امیدوار کننده برای مهار عوارض پیوند علیه میزبان

  پروتئین های تازه شناسایی شده اهدافی امیدوار کننده برای مهار عوارض پیوند علیه میزبان

محققین دانشگاه میشیگان پروتئین های جدیدی را شناسایی کرده اند که عملکرد مجموعه ای از سلول های ایمنی حیاتی تحت عنوان سلول های T را کنترل می کند که مسئول عوارض جانبی خطرناک و اغلب کشنده پیوندهای مغز استخوان هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،این پروتئین های جدید پیش از این با پاسخ های سلول های T مرتبط نبودند. سلول های T به مبارزه علیه عفونت ها کمک می کنند اما می توانند بیماری های اوتوایمن و عوارض پیوند علیه میزبان را نیز شروع کنند که عوارض جانبی پیوند مغز استخوان است که سلول های جدید دهنده شروع به تهاجم به سایر سلول های بدن فرد می کنند.

محققین در این زمینه می گویند: ما اهداف جدید را درون سلول های T شناسایی کرده ایم که پاسخ ایمنی به آنتی ژن های خارجی را تنظیم می کنند. اگر این پروتئین ها هدف قرار داده شوند، می توانند برای کمک به عوارض پیوند علیه میزبان مفید واقع شوند.

کاهش وقوع عوارض پیوند علیه میزبان می تواند پیوندهای مغز استخوان را به عنوان گزینه ای مناسب برای افرادی با سرطان هایی با پایه خونی معرفی کند. حدود نیمی از افرادی که پیوندی از سلول های فرد دهنده را دریافت می کنند دچار عوارض پیوند علیه میزبان می شوند.

در این مطالعه، محققین به چشم اندازی از mRNA و microRNA ها بعد از این که سلول های T به وسیله انواع مختلف محرک ها فعال شدند، پرداخته اند.

با نگاه کردن هم زمان به هر دو این ها، محققین قادر هستند فقط mRNAهایی را گیر بیاندازند که به وسیله microRNAها تنظیم می شوند. آن ها دریافتند که دو mRNA که پروتئین های Wapal و Synj1 را بیان می کنند، در این میان متفاوت ترین بیان را دارند. هر دو این پروتئین­ها در سایر عملکردهای سلولی نیز دخیل هستند اما پیش از این نقش آن­ها در پاسخ ایمنی به وسیله سلول­هایT مشخص نشده بود.

این محققین با مطالعات آزمایشگاهی و نگاهی که به عملکرد سلول های T در کشت سلولی و در موش داشتند، به یافته های خود اعتبار بخشیدند. آن ها این پروتئین ها را بلوک کردند و دیدند که روی عملکرد سلول های T اثر گذاشت و عوارض پیوند علیه میزبان را در موش کاهش داد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه