تاریخ انتشار: یکشنبه 26 آبان 1392
کاوش نقص اسپرم های نابارور با استفاده از نانوذرات

  کاوش نقص اسپرم های نابارور با استفاده از نانوذرات

محققین دانشگاه آکسفورد با استفاده از نانوذرات به بررسی مکانیسم راز ناباروری پرداختند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، با استفاده از نانوذرات دلایل موردهای ناباروری نامشخص و هچنین تشخیص و درمان زوج ها مشخص خواهد شد. این روش شامل نانوذرات سیلیکای متخلخل می باشد که با ترکیباتی جهت شناسایی، تشخیص و تیمار دلایل ناباروری پوشیده شده اند. محققین نشان دادند که نانوذرات می توانند به اسپرم ها بدون هیچ گونه اثراتی بر عملکرد آنها متصل شوند. خصوصیت جالب نانوذرات این است که آنها شبیه یک پاکت خالی می باشند که می توانند با انواع متنوعی از ترکیبات پر شوند و وارد سلول گردند. به گفته دکتر Barkalina، این نانوذرات با اسپرم ها تداخل ندارند و آنها را به یک وسیله انتقال مناسب تبدیل می کنند. دانشمندان ابتدا با ترکیباتی جهت بررسی بیولوژی ناباروری شروع کردند و درآینده می توانند داروها را با این روش انتقال دهند. مطالعه اسپرم بدلیل اندازه کوچک، شکل غیر معمول و مدت زمان بقای کوتاهش در خارج از بدن مشکل می باشد. روش های مطالعه قبلی پیچیده و زمان بر می باشد. اما اکنون به آسانی می توان اسپرم را درمعرض نانوذرات در پتری دیش قرار داد. در این مطالعه دانشمندان از اسپرم گراز بدلیل شباهت به اسپرم انسان استفاده کردند. دانشمندان به استفاده از این سیستم در اسپرم انسان وهمچنین انتقال این ترکیبات به تخم امید دارند.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
یکشنبه, 15 تیر,1393

لیلا عرب

احمد عزیز <br />با سلام <br />امیدواریم با تحقیقاتی که در حال انجام است بتوان در بیماران شبیه شما اسپرم را از خود بیمار تولید کرد .فعلا این امر محقق نشده است ولی در آینده امید است که بتوان این کار را انجام داد.

پنجشنبه, 12 تیر,1393

احمد متين

با سلام <br /> احمد متين هستم 34 سالم هست 4 ساله ازدواج كردم متاسفانه 5/1 هست متوجه شدم نابارورم ( تعداد اسپرم هام صفر هست ) <br />حدود 1 سال هست كه در كلينيك رويان تحت درمان قرار درام ولي تا حالا به هيچ نتيجه اي نرسيدم در آزمايشاهي كه از من انجام شده نتيجه آنها آز اسپرم بودنم رو نشون ميدن دو بار مورد جراحي قرار گرفتم يكبار واريكوسل و نمونه برداري از بيضه چپ و يكبار هم نمونه برداري از بيضه راست ولي متاسفانه تا حالا نتيجه اي نداشته <br />مي خواستم ببينم منم مي تونم اميدوار باشم با روش هاي جديد مي تونم بچه دار بشم

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه