تاریخ انتشار: دوشنبه 27 آبان 1392
آمریکا استفاده از دستگاه محرک مغز را برای درمان صرع تصویب کرد

  آمریکا استفاده از دستگاه محرک مغز را برای درمان صرع تصویب کرد

سازمان غذا و داروی آمریکا موافقت خود را با استفاده از یک دستگاه پیوندی جدید که میزان تشنج را بین افراد مبتلا به صرع پایین می آورد، اعلام کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این تحریک کننده عصبی، فعالیت الکتریکی غیر طبیعی را در مغز شناسایی می کند و با انتقال تحریک الکتریکی به منظور نرمال کردن فعالیت مغزی، قبل از این که بیماران نشانه هایی از تشنج را نشان دهند، پاسخ می دهد.

یکی از این بیماران که 28 ساله بود و مبتلا به صرع، از این دستگاه که آن را تحریک کننده RNS می گویند، به نام تغییر دهنده زندگی یاد می کنند و می گوید از زمانی که من این ابزار را استفاده کرده ام، تشنج های من متوقف شده است و می توانم کارهایی را انجام دهم که پیش از این قادر به انجام آن نبودم.

الکترودهایی از این دستگاه به یک یا دو نقطه از مغز بیمار که فعالیت الکتریکی غیرطبیعی دارند و منجر به تشنج می شوند متصل می شود و فعالیت مغز را قبل از این که تشنج شروع شود، طبیعی می کنند.

مطالعات صورت گرفته با استفاده از این دستگاه نشان داد که این دستگاه میزان تشنج را در بیماران تا 38 درصد پایین می آورد. و طبق آمار FDA در 29 درصد بیماران که در مورد آن ها از این دستگاه به صورت ماهانه استفاده شد میزان تشنج تا 50 درصد کاهش یافت.

این آمار در مورد افراد مبتلا به صرعی بود که درمان های متداول برای صرع در مورد آن ها جواب نداده بود.

صرع یک بیماری مغزی است که فرد در آن از تشنج های پی درپی در تمام مدت رنج می برد. حدود 2 میلیون آمریکایی از آن رنج می برند و سومین بیماری نورولوژیک از نظر فراوانی است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه