تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 آذر 1392
چاقی عملکرد سلول های چشایی زبان را مختل می کند

  چاقی عملکرد سلول های چشایی زبان را مختل می کند

یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می دهد که چاقی بر سلول های چشایی زبان تاثیر می گذارد و عملکرد آنها را مختل می کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از هلث، محققان آمریکایی با انجام این مطالعه متوجه شدند که افزایش زیاد وزن، توان تشخیص شیرینی توسط سلول های زبان را به اندازه زیادی کاهش می دهد. 
کاترین مدلر محقق دانشگاه بوفالو که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، در این مورد گفت : تاکنون محققان زیادی ارتباط میان چاقی، مصرف غذا و عملکرد مغز را بررسی کرده اند . پیش از این مطالعات نشان داده بود که عملکرد برخی مدارهای عصبی مرتبط با لذت می تواند در میان افراد چاق تغییر کند ولی تا کنون محققی به بررسی سلول های زبان نپرداخته بود. سلول های زبان نخستین سلول هایی هستند که با مواد غذایی ارتباط دارند.
در این مطالعه محققان تاثیر چاقی بر توانایی اندام های بدن برای تشخیص ترکیب مواد غذایی و مصرف آنها را بررسی کردند.
به گزارش ایرنا، برای انجام این مطالعه، محققان رفتار تغذیه ای موش های چاقی که رژیم غذایی پرچرب داشتند ، بررسی و عملکرد زبان آنها را با موش هایی که وزن طبیعی داشتند، مقایسه کردند.
نتیجه این مطالعه نشان داد که سلول های چشایی موش های چاق کارآیی کمتری دارد و این موش ها طعم شیرینی را کمتر تشخیص می دهند.
چاقی یک بیماری چند عاملی است اما در درجه اول بروز این مشکل به دلیل مصرف بیش از اندازه مواد غذایی است. علاوه براین برهم خوردن تعادل هورمونی در بدن نیز ممکن است موجب مصرف زیاد غذا و یا حتی مصرف بیش از حد آن ها شود. 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه