تاریخ انتشار: شنبه 16 آذر 1392
تشخیص سرطان معده توسط اندوسکوپی کپسولی

  تشخیص سرطان معده توسط اندوسکوپی کپسولی

دانشمندان کپسول ردیاب کوچکی را تولید کردند که قادر است میزان خون بسیار کم را در معده تشخیص دهد. این روش اندوسکوپی کپسولی به تشخیص زودهنگام سرطان معده کمک بسیاری خواهد کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical، یک کپسول کوچک می تواند محتویات معده را آنالیز کرده و حضور به اصطلاح خون نهفته را در حد بسیار کم شناسایی کند. این نتایج به تولید یک وسیله مانیتورینگ خارجی جهت تشخیص مراحل اولیه سرطان معده گسترده شد. دانشمندان چینی اندوسکوپی کپسولی را برای تعیین مقدار بسیار کم خون که ممکن است در مراحل اولیه سرطان معده مشاهده شود، تولید کردند. کپسول با پیروکربنات مقاوم در برابر اسید و غیرسمی پوشیده شده است. درون این کپسول یک ردیاب، منبع تغذیه و یک فرستنده بی سیم قرار داده شده است. حد تشخیص این وسیله 6 میکروگرم در هر لیتر مایع می باشد و تست های آزمایشگاهی، سادگی و قابل اعتماد بودن آن را ثابت کرده است. با خوردن این کپسول، این وسیله شبیه قرص از مسیر معمول بدون هیچ گونه آسیبی به معده و یا روده عبور می کند.
خون نهفته معمولا در مدفوع بیماران تشخیص داده می شود. در حالیکه، شناسایی منبع چنین خونی مهم می باشد که معده است یا روده. شناسایی خون نهفته به عنوان روش تشخیص اولیه و تقلیل مرگ و میر ناشی از سرطان معده ای-روده ای می باشد. در مرحله بعدی باید ایمنی و کمتر تهاجمی بودن این روش نسبت به سایر تکنیک و وسایل اندوسکوپی اثبات شود.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه