تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 آذر 1392
عدم پاسخگویی سلول درمانی به HIV
در بیمارانی که تصور می شد با استفاده از پیوند سلول های بنیادی درمان شده اند؛

  عدم پاسخگویی سلول درمانی به HIV

با بازگشت مجدد بیماری ایدز در بیمارانی که تصور می شد با استفاده از پیوند سلول های بنیادی درمان شده اند، امید پزشکان و محققین در درمان کم رنگ شد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از bloomberg، دو مرد مبتلا به ایدز که تصور می شد بعد از دریافت پیوند سلول های بنیادی درمان شده اند و عاری از ویروس هستند، مشاهده شد که  پاتوژن های عامل ایدز در آن ها مجدد بازگشته اند و این مسئله امید پزشکان را نقش بر آب کرده است.
 
دو مرد بوستونی که هشت ماه بعد از پیوند در آن ها هیچ گونه نشانه­ای از ایدز مشاهده نشده بود، دیده شد که بعد از این که تصور می شد آن ها درمان شده اند، در فاصله زمانی کوتاهی در هر دو مورد ویروس مجددا ظاهر شد. این یافته های جدید بسیار ناامید کننده است.
 
دکتر Henrich می گوید: ما دریافته ایم که منبع و منشا ایدز بسیار عمیق تر و با ثبات تر از آن چیزی است که تا پیش از این تصور می شد و استانداردهای اخیر ما برای کاوش HIV ممکن است آن قدر کافی نباشد که  به درمان دایم یا طولانی مدت ایدز کمک کند.
 
برخی داروها مانند GILD برای درمان ایدز استفاده می شوند میزان HIV را به یک سطح غیر قابل تشخیص در بدن می رسانند و آن را به صورت یک بیماری مزمن در می آورند اما کاملا آن را پاک نمی کنند. ویروس در مناطق یا مخازنی پنهان می شود و به صورت خاموش در می آید و فرایند همانندسازی طبیعی را متوقف می کند و به این طریق از اثرات دارو در امان می ماند.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه