تاریخ انتشار: شنبه 23 آذر 1392
بهبود مشکلات خواب در موش هایی با آسیب های مغزی توسط اسید آمینه های غذایی

  بهبود مشکلات خواب در موش هایی با آسیب های مغزی توسط اسید آمینه های غذایی

دانشمندان به اثرات مکمل های اسید آمینه های با زنجیره شاخه دار در بهبود مشکلات خواب پس از آسیب به مغز در مدل های حیوانی پی بردند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، دانشمندان کشف کردند چگونه اختلالات خواب را در موش هایی با آسیب های مغزی رفع کنند. این کشف می تواند به هزاران فردی که دارای خواب ناتوان کننده و طولانی مدت و مشکلات مربوط به بیداری پس از صدمات مغزی می باشند، کمک مؤثری کند. محققین در رژیم غذایی موش ها از اسید آمینه های با زنجیره شاخه دار استفاده کردند. به گفته دکتر Lim، با این اسید آمینه ها یک مکمل غذایی ایجاد کردند که می تواند یک روش درمان مناسب رشد جهت کمک به افراد پس از صدمات مغزی باشد.
نزدیک به 2 میلیون نفر در آمریکا سالانه از آسیب های مغزی شامل ضربه به مغز که یک آسیب مغزی خفیف می باشد، رنج می برند. اختلالات خواب در افرادی با TBIرایج می باشد، برخی مطالعات نشان دادند که تا حدود 72 درصد بیماران TBI،شامل کسانی که ازضربات مغزی رنج می برند، دارای مشکلات خواب هستند. مشکلات خواب تشکیل حافظه و توجه را در بیماران TBIمختل می کند. این افراد دارای سرعت بالای ناتوانی عملکردی و هزینه توان بخشی بالایی می باشند. اختلالات خواب مانند بی خوابی در طول روز بیش از حد و بی خوابی شبانه، کیفیت زندگی را مختل کرده و بهبود شناختی را در بیماران TBI به تأخیر می اندازد. همچنین تورم خطرناکی پس از TBI شدید اتفاق می افتد. درمانی جهت تصحیح آسیب های مغزی مرتبط با مشکلاتی از قبیل حافظه تخریب شده، یادگیری و خواب هنوز وجود ندارد. در این مطالعه، دانشمندان موش هایی با TBI را با موش های سالم مقایسه کردند. آنها یافتند که موش های آسیب دیده کمتر قادر به بیدار ماندن برای دوره های پایداری از زمان هستند. آنها همچنین مشاهده کردند که نورون های اورکسین در مغز موش های آسیب دیده نسبت به نورون های مشابه در مغز موش های سالم فعالیت بسیار کمتری دارند. نورون های اورکسین به حفظ بیداری در انسان و موش کمک می کند. در مطالعات انسانی نشان داده است که سطح اورکسین در مایع نخاعی افرادی که از آسیب های مغزی رنج می برند، کاهش یافته است.
بر اساس تحقیقات قبلی دانشمندان به موش های آسیب دیده، درمان با رژیم غذایی از اسید آمینه هایی با زنجیره شاخه دار دادند. این رژیم غذایی را انسان ها اغلب در غذاهایی با میزان پروتئین بالا مانند گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ دریافت می کنند. اسیدآمینه های با زنجیره شاخه دار بلوک های ساختمانی نوروترانسمیترها می باشند. نوروترانسمیترها توسط نورون ها در مغز ترشح می شوند. مانند روغن در موتور ماشین، اسید آمینه های با زنجیره شاخه دار نورون ها را ازعکس العمل های هماهنگ و تحریک پذیری شدید حفظ می کند. این اسید آمینه ها نورون های اورکسین را در موش های آسیب دیده تا سطح فعالیت نرمال خود و بیداری بهبود یافته ترمیم می کند.
به گفته دکتر Cohen این نتایج در مدل های حیوانی شواهد اولیه ای را برای بررسی این مداخله رژیم غذایی به عنوان درمانی برای بیماران TBI فراهم می کند. اگر مکمل های غذایی بتوانند الگوهای خواب و بیداری را مانند مشکلات شناختی بهبود بخشند، آنها می توانند به بازگشت عملکردهای حیاتی بیماران با آسیب مغزی کمک شایانی کنند. دانشمندان بیان کردند که انسان هایی با انواع متفاوت اختلالات با اسید آمینه زنجیره شاخه دار برای مدت 2 سال بدون اثرات جانبی تیمار شده اند، بنابراین مطالعات بعدی می تواند منجر به درمان مشکلات خواب در بیماران TBI شود. به گفته دکتر Cohen این شواهد هنوز درمان توسط مکمل های اسید آمینه تجاری را حمایت نمی کند.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه