تاریخ انتشار: شنبه 23 آذر 1392
اجرای شیوه جدید آندوسکوپی کودکان برای اولین‌بار در کشور

  اجرای شیوه جدید آندوسکوپی کودکان برای اولین‌بار در کشور

برای نخستین بار در کشور شیوه جدید آندوسکوپی کودکان با استفاده از «کپسول آندوسکوپ» در بیمارستان قائم (عج) مشهد اجرا و راه‌اندازی شد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، دکتر محمدعلی کیانی، استادیار دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با اعلام این خبر گفت: کپسول آندوسکوپی راه جدیدی برای بررسی قسمت میانی دستگاه گوارش یا همان روده باریک است که تا پیش از این با دستگاه‌های آندوسکوپی و کولونوسکوپی قابل دسترسی نبود، اما با استفاده از این تکنولوژی، کودک مورد معالجه یک کپسول کوچک به اندازه یک قرص که داخل آن یک دوربین جاسازی شده را می‌بلعد و این کپسول حین عبور از قسمت‌های مختلف دستگاه گوارش در هر ثانیه، سه تصویر ضبط و آن را به گیرنده‌ای که به کمربند بیمار متصل است، ارسال می‌کند.
 
وی با بیان این که کودکان بزرگتر از 10 سال به راحتی می‌توانند این کپسول را ببلعند، تصریح کرد: این شیوه آندوسکوپی یکی از روش‌های کم تهاجمی برای ارزیابی مشکلات گوارشی کودکان، بدون درد و ایجاد ناراحتی و اضطراب است و از زمان بلع تا دفع که حدود 12 ساعت بطول می‌انجامد، هزاران تصویر تهیه کرده و به این ترتیب متخصصان گوارش این امکان را دارند که با انتقال تصاویر به دستگاه رایانه، آنها را بازبینی کرده و مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.
 
این فوق‌تخصص گوارش کودکان خاطرنشان کرد: کپسول آندوسکوپی تنها روش راحت، ایمن و مطمئن برای بررسی روده باریک است و هیچ عوارضی برای بیمار ندارد و به پزشک کمک می‌کند که علل بروز علائمی همچون درد شکم، کم‌خونی، خونریزی و ... را که در اقدامات تشخیصی مانند آندوسکوپی فوقانی و تحتانی مشخص نشده است، پیدا کند.
 
کیانی خاطرنشان کرد: فرآیند خرید و راه‌اندازی این تکنولوژی در بیمارستان قائم (عج) یکسال بطول انجامید و اعتباری حدود 70میلیون تومان برای خرید آن اختصاص یافت.
 
بر اساس این گزارش، بیمارستان قائم (عج) مشهد تنها بیمارستان در شمال شرق کشور است که در تشخیص و درمان بیماری‌های گوارشی کودکان خدمات رسانی می‌کند.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه