تاریخ انتشار: پنجشنبه 28 آذر 1392
موتاسیون جدید ژنی می تواند به تشخیص بهتر میوپاتی کمک کند

  موتاسیون جدید ژنی می تواند به تشخیص بهتر میوپاتی کمک کند

یک موتاسیون جدید ژنی که می تواند به پزشکان در تشخیص صحیح یک نوع بیماری مغزی عضلانی کمک کند برای اولین بار در دانشگاه لیدز شناسایی شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،میوپاتی میتوکندریایی منجر به ضعف عضلانی، اختلالات حرکتی و مشکلات یادگیری می شود و بیش از 70000 نفر را در انگلستان مبتلا کرده است.

برای اولین بار ، موتاسیون در یک ژن خاص به نام MICU1 را به میوپاتی ربط داده اند. این کشف درک بهتری را نسبت به دلایل ژنتیکی این شرایط ارائه می دهد.

این محققین دو  موتاسیون را در این ژن با استفاده از تکنیکی به نام توالی یابی exome یافته اند که جایگزینی برای توالی یابی کل ژنوم است.

میتوکندری ها به عنوان باتری های سلولی به تعداد زیاد در سلول های عصبی و ماهیچه ها یافت می شوند. این میتوکندری ها برای عملکردشان به کلسیم نیاز دارند و اگر سطح این کلسیم بالا یا پایین برود در عملکرد آن ها اختلال ایجاد می شود.

ژن MICU1 دستورالعمل های لازم برای تولید نوعی پروتئین که برای عملکرد میتوکندری های لازم است را حمل می کند.

محققین کشف کرده اند که موتاسیون در MICU1 منجر به تولید پروتئین کمتری می شود و در نتیجه میزان کلسیم درون میتوکندری بالا می رود. این مسئله منجر به آسیب میتوکندریایی و تغییرات کلسیمی در بقیه سلول می شود.

این مطالعه به پزشکان علاوه بر قدرت تشخیصی بهتر، اطلاعاتی در مورد چگونگی پیشرفت این وضعیت می دهد و در نهایت کمک می کند که تصمیم درمانی بهتری گرفته شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه