تاریخ انتشار: یکشنبه 01 دی 1392
استفاده از یک پپتید خوراکی به صورت اسپری برای تحریک کاهش وزن در جانوران

  استفاده از یک پپتید خوراکی به صورت اسپری برای تحریک کاهش وزن در جانوران

اسپری کردن سریع یک اسپری خوراکی که شامل ترکیباتی است که در بدن وجود دارد می تواند اشتها را کور کند و جرقه ای باشد برای کاهش وزن. برخلاف سایر اسپری های کاهش وزن موجود در بازار، جامعه پزشکی نیز این اسپری را مورد تایید قرار داده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress،نتایج حاصله از مطالعه ای در دانشگاه فلوریدا نشان می دهد که این اسپری خوراکی حاوی یک پپتید است که مسئول سیگنالینگ  احساس پری یا سیری در حیوانات چاق است و هیچ گونه عوارض جانبی ندارد.

یک ماده شیمیایی که آن را پپتید YY می نامند به طور طبیعی در بدن ساخته می شود و زمانی که فرد غذا می خورد آزاد می شد. وقتی که موش ها با محلولی حاوی این پپتید به صورت یک اسپری ساده تیمار شدند، با یک پاف ساده آن ها غذای کمتری می خورند و شروع به کاهش وزن می کنند. فهم  علت این مسئله بسیار ساده است: اگر شما نیم ساعت قبل از مصرف غذا پپتید YY را در اسپری یا درون آدامس قرار دهید، شما خیلی سریع تر احساس سیری خواهید کرد و در نتیجه غذای کمتری خواهید خورد. این میزان شاید 5 تا 10 درصد باشد اما همین میزان هم برای شروع کاهش وزن کافی است.

 پپتید YY پیش از این به دلیل ویژگی های القا کنندگی سیری که در فرد داشت شناخته شده بود، اما محققین بعد از این که عوارض جانبی منفی آن را بعد از استفاده در مطالعات بالینی انسانی مشاهده کردند، مطالعات را متوقف کردند زیرا استفاده از آن موجب تهوع فرد می شد. در آن زمان محققین این ماده را به صورت مستقیم به  جریان خون فرد تزریق می کردند. از آن جایی که این پپتید فرد را از خوردن بیش از حد باز می دارد، اگر به میزان زیادی در خون فرد وجود داشته باشد، اگر فرد زیاد غذا خورده باشد مجبور به استفراغ می شود.

اما زمانی که روی زبان اسپری می شود، این اسپری روی بزاق عمل می کند و از طرق مختلف وارد بدن فرد می شود و مرکز پاداش مغز را تحریک می کند،که باعث کاهش اشتها می گردد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه