تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 17 دی 1392
تحقیقات نشان می دهد که بیماران از مطالعات سلول های بنیادی حمایت گسترده ای دارند

  تحقیقات نشان می دهد که بیماران از مطالعات سلول های بنیادی حمایت گسترده ای دارند

برخلاف انتقادات اولیه و نگرانی های اخلاقی که در مورد استفاده از سلول های بنیادی القا شده وجود داشت، محققین دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرده اند که بیماران حمایت گسترده ای از این مطالعات کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday،  این مطالعه نشان داد که بیماران حمایت خود را از مطالعات با استفاده از سلول های بنیادی القا شده، هرچند منافع شخصی آن ها در این میان دخیل نبود، اعلام کرده اند. اما  این بیماران نگرانی هایی در مورد رضایت، حفظ حریم شخصی و شفاف بودن ماهیت مطالعات داشتند.

اخلاق زیستی به همان اندازه مطالعات صورت گرفته در مورد سلول های بنیادی القا شده مهم هستند، اما بحث های مطرح شده در این زمینه هیچ گاه اطلاعات سیستمیکی در این زمینه ارائه نکرده است که ایا بیماران از این نوع مطالعات رضایت دارند یا خیر.

برخلاف سلول های بنیادی جنینی، برای به دست اوردن سلول های بنیادی القا شده نیازی به تخریب جنین نیست. از طرف دیگر تحقیقات با استفاده از سلول های بنیادی القا شده برای ایجاد داروهای جدید، مطالعه بیماری ها، و ایجاد روش های درمانی جدید بسیار ارزشمند هستند.

از طرف دیگر این محققین امیدوار هستند که روزی برسد که از این سلول های بنیادی القا شده برای ایجاد اندام ها و پیوندی که مورد حمله سیستم ایمنی فرد قرار نگیرد استفاده شود.

بیان این جمله بسیار عادلانه به نظر می رسد که هر کسی که در طول حیات خود بیماری خطرناکی را تجربه می کند و قطعا خود فرد و افرادی که با او در ارتباط هستند اطلاعات جامعی در مورد بیماری وی ندارند و این مطلب گاها منجر به پیشرفت بیماری می شود. بنابراین داشتن راهی که بتواند حتی در مراحل پیشرفته بیماری برای وی چاره ساز باشد نگرانی افراد مختلف است، یکی از این روش ها می تواند استفاده از سلول های بنیادی القا شده باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه