تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 دی 1392
آموزش بیمار جز اجتناب ناپذیر درمان و پیوند کبد
رئیس بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی :

  آموزش بیمار جز اجتناب ناپذیر درمان و پیوند کبد

رئیس بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی، آموزش بیمار را جزء اجتناب ناپذیر در پیوند کبد دانست.
امتیاز: Article Rating
دکتر علی جعفریان، رئیس بخش پیوند کبد بیمارستان امام خمینی در گفت و گو با "بنیان" به حیطه کاری خود که به بیماران پیوندی مربوط می شود اشاره کرد و گفت: برخلاف برخی حوزه های دیگر که میتوان بدون آموزش بیمار درمان را انجام داد، آموزش بیمار یکی از مراحل ضروری و اجتناب ناپذیر حیطه کار ما  است، در واقع در بحث پیوند آموزش بیمار جز ضروریات درمان است.
وی افزود: به دلیل ضرورت آموزش بیمار در پیوند، از لحظه ای که بیمار در لیست پیوند قرار می گیرد به صورت مرتب و مکرر توسط همکاران ما و در مراحل مختلف آموزش داده می شود.برخی آموزش ها توسط هماهنگ کننده های قبل از پیوند و برخی دیگر توسط متخصصینی که با ما در ارتباط هستند داده می شود. همچنین بعد از انجام پیوند هم یک آموزش مستمری وجود دارد و هماهنگ کننده پیوند دائم با بیمار در تماس است.
دکتر جعفریان توضیح داد: در آموزش مرحله قبل و بعد از انجام پیوند، علاوه بر اینکه اطلاعاتی را راجع به بیماری و نحوه درمان و پیوند به بیمار می دهند، همچنین اوضاع بیمار را به صورت مرتب پیگیری می کنند و نکاتی را که بیمار در مصرف ، میزان و زمان دارو باید بداند، آزمایش هایی که باید انجام شود و تاریخ مراجعات به پزشک به بیمار داده می شود. 
وی در پایان با تاکید دوباره بر اینکه در رشته هایی مانند رشته پیوند آموزش بیمار جز ضروری درمان است و بدون آموزش درمان امکان پذیر نیست افزود: علاوه بر بیمار، به افراد درجه یک بیمار آموزش های لازم داده می شود و در مراحل آموزشی، همه بیماران باید حتما حداقل با یک همراه شرکت کنند. همراه موظف است همه داروها را بشناسد، ساعت مصرف دارو ها را بداند  ، از زمان رفت و آمد و انجام آزمایش ها مطلع باشد.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه