تاریخ انتشار: یکشنبه 29 دی 1392
بینش های جدید در مورد دلایل رد پیوند چهره

  بینش های جدید در مورد دلایل رد پیوند چهره

مطالعه صورت گرفته به وسیله محققین بینش های جدیدی را در مورد فرایند رد پیوند به وسیله بدن ارائه می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، در سال 2009 اولین پیوند چهره در بیمارستان زنان بیرگام  انجام شد. با این وجود درک بسیاری از مباحث تکنیکی این عمل به ویژه در مورد چگونگی پذیرش یا رد چهره دریافت شده به وسیله گیرنده هنوز وجود دارد. به دنبال هر پیوند، مانند پیوند چهره، سلول های T فرد گیرنده یک پاسخ ایمنی را علیه بافت دریافت شده راه می اندازند که احتمال رد پیوند را بالا می برند. این فرایند به طور موفقیت آمیزی از طریق داروهای رد پیوند مدیریت شده است که فرد گیرنده را قادر می سازد که قادر به تحمل پیوند چهره باشد.

این محققین نشان داده اند که سلول های ایمنی یا سلول های T که در فرایند رد پیوند دخالت دارند به میزان قابل توجهی از فرد دهنده منشا می گیرند.

تصور عمومی بر این بود که پیوند چهره ای که رد می شود مستقیما به سلول های T گیرنده مربوط است که سلول های T چهره دریافت شده یا دهنده را مورد تهاجم قرار می دهند، زیرا این سلول ها برای سیستم ایمنی میزبان ناشناخته محسوب می شوند.

محققین می گویند: اینک احتیاج به این است که جور دیگری به این قضیه نگاه شود، زیرا بر مبنای اطلاعات به دست آمده از مطالعه آن ها مشخص شده است که سلول های T فرد دهنده که به صورتی بخشی از چهره منتقل شده بودند، نقش مهمی را در فرایند رد پیوند ایفا می کنند.

محققین 131 بیوپسی پیوند چهره را از 5 بیماری که طی سال های 2009 تا 2013 مورد جراحی قرار گرفته بودند مورد ارزیابی قرار دادند. این نمونه ها با استفاده از بیومارکرهای خاصی مورد ارزیابی قرار گرفت و در واقع توانستند بین سلول های میزبان و دهنده تمایز قایل شوند. ان ها مشاهده کردند که طی فرایند رد پیوند، بسیاری از سلول های ایمنی که در نمونه های چهره در رد پیوند دخالت دارند از بافت دهنده منشا گرفته بودند.

شرکت این سلول های ایمنی در رد پیوند چهره، یک تغییر پارادایم در فرایند رد پیوند ایجاد می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه